יום רביעי, 3 באוגוסט 2011

יום הולדת שנתיים, יומולדת לגיל 2


יום הולדת לגיל 2, איזו מסיבת יום הולדת מתוקה, חמודה מהאגדות! יום הולדת שנתיים הוא יום הולדת עדיין צעיר מאוד, כבר בוגר יותר מגיל שנה, שבו התינוקות לא הבינו עדיין מה פשר המסיבה כלל, אך צעיר יותר מגיל 3, הוא גיל יום הולדת הראשון שבו הילדים באמת ופסים את חוויית יום ההולדת כמשמעותית.
ילדכם או ילדתכם ייהנו מאוד ממסיבת יום הולדת שנתיים, כי הם בדיוק בגיל שבו אוהבים התרחשויות, מסיבות עם קרובי המשפחה, עם דודים או סבא וסבתא, עוגת שוקולד, שירים וריקודים... בקיצור חגיגה.
אם אתם מחפשים רעיונות למסיבת יום הולדת שנתיים, הגעתם למקום הנכון, כי יש לי המון רעיונות לעריכת מסיבות יום הולדת לגיל 2, שתוכלו לבצע בעצמכם ובצורה מרשימה, כיפית וקלילה.
לדעתי, קצת מיותר להזמין מפעיל ליום הולדת שנתיים, מאחר ובאמת, בילדים קטנים מאוד, לרוב זהו גיל שלא מזמינים את כל הגן, אלא מספר ילדים מהגן או המשפחתון, וקרובי משפחה וחברים של ההורים.
בשל כך, אין צורך בהזמנת מפעיל ליום הולדת שנתיים, שימרו רעיונות כאלה לימי הולדת בוגרים יותר, כשהילדים שלכם באמת יבקשו מסיבה מיוחדת או מסיבה בנושא מסוים.
כמו כן, מכיוון שילדים בני שנתיים נמצאים בתקופה שהם נהנים מאוד מדברים פשוטים מאוד, קל לתכנן יום הולדת שנתיים בעצמכם, ואם צריך, תמנו מראש שני עוזרים מבוגרים.
מה ילדים בני שנתיים אוהבים? לשחק בחול, לרקוד, לשיר שירים, פעילויות והפעלות פשוטות ומהנות.
היצמדו לתמונה הזו, ויש לכם יום הולדת לילד או ילדה בני שנתיים, מוכן די בקלות.
1. החליטו מראש כמה מבוגרים אתם מזמינים? יום הולדת לבני שנתיים, בדרך פירושו יותר מבוגרים מילדים, ואתם תרצו להכין כיבוד למבוגרים ומקומות ישיבה בהתאם.
2. החליטו כמה ילדים משתתפים או מוזמנים ליום ההולדת. מניסיון, בגיל שנתיים מספיקים לילד החוגג יום הולדת, 3-4 חברים כדי לחגוג וליהנות מאוד מיום הולדתו. הוסיפו למניין גם אחים או בני דודים אם יש, חברים קרובים וכדומה. מסיבת יום הולדת לגיל שנתיים שמונה סך הכל כ 10 ילדים, עד 5 בני גילו של הילד, כלומר בני שנתיים, ועוד מספר ילדים גדולים יותר אחים/קרובי משפחה, היא מסיבה מקובלת בעיני. זה מסוג המסיבות שאני השתתפתי בהן לרוב, ואף ערכתי בעצמי בגילאי שנתיים.
3. החליטו היכן תיערך המסיבה. בבית? בחוץ? האם יש לכם חצר? אם מעוניינים לערוך יום הולדת בחוץ ואין חצר או גינה בבית, כדאי לבדוק מקומות שבהם אפשר לערוך יום הולדת בחוץ בלי הפרעות.
יום הולדת שנתיים – הזמנות: שלחו הזמנות בהודעות אס אם אס, טלפון או מייל לכל המבוגרים. ניתן למסור לילדים או להורי הילדים, הזמנות אישיות, אך אין זה נחוץ, בגיל שנתיים הילדים במילא לא קוראים ולא זוכרים שהם קיבלו את ההזמנה.
יום הולדת שנתיים – קישוטים: תלו כרזות, סרטי יום הולדת וכמובן המון בלונים. זכרו שבגיל שנתיים עדיין נדרשת השגחה של מבוגר בעת משחק עם בלונים.
הנה כמה רעיונות מקוריים לקישוט חדר יום ההולדת או חצר היום הולדת, לכבוד מסיבת יום הולדת שנתיים:
בחצר אפשר לפזר כלי ים וחול, דליים, כפות, מסננות. גם אם אין לכם חול בחצר, אלה משחקים שילדים בני שנתיים אוהבים מאוד. אם אתם עורכים את המסיבה בחוץ, וודאי תמצאו שם גם פינה עם מעט חול.
אפשר לפזר צעצועים קטנים על שולחן יום ההולדת, לצד העוגה, הממתקים וכלי האוכל.
יום הולדת שנתיים – פעילויות ומשחקים: בעיקר המון מוסיקה וריקודים. הנה כמה רעיונות להפעלת ילדים בני שנתיים במסיבת יום הולדת 2:
1. לפתיחת יום הולדת שנתיים, בחרו בפעילות כלשהי שהילדים יכולים לעסוק בה עד שכולם מגיעים ומתאספים. למשל, תוכלו להזמין מתקן מתנפח לילדים, שבעלות של כ 250-300 שקלים. אם יש הרבה ילדים, הזמינו שני מתנפחים כדי למנוע צפיפות. עדיף להזמין מתנפחים עם גגון, כדי שהילדים לא יסבלו מהשמש, או להציב את המתנפחים באזור מקורה או מוצל.
2. רעיון נוסף לפתיחת יום הולדת שנתיים, במקום מתנפחים או במקביל, הוא להכין כמה עמדות יצירה פשוטות, שילדים בני שנתיים יאהבו לעסוק בהן. אפשר להכין את העמדות על גבי מחצלת, ואפשר להשתמש בשולחנות פלסטיק נמוכים, מכוסים מפות חד פעמיות.
הנה כמה רעיונות לעמדות יצירה למסיבת יום הולדת שנתיים:
עמדת צביעה: הדפיסו דפי צביעה עם ציורים חמודים, וסדרו בכלי פלסטיק צבעים, אפשר גם להוסיף מדבקות מצוירות לקישוט.
עמדת בצק: קנו או הכינו בצק משחק. ראו: איך מכינים בצק משחק לילדים. הכינו כמות גדולה של בצק בכמה צבעים. קנו צורות פלסטיק לבצק ומספר מערוכים קטנים לילדים, מעץ או מפלסטיק. אין חובה לקנות מערוכים, אך ניתן להשיג מערוכים לילדים בכ 5 שקלים בחנויות היצירה או הצעצועים הזולות. ילדים בני שנתיים מאוד אוהבים משחק חופשי בבצק ויכולים לעסוק בו זמן רב יחסית.
קישוט מגנטים: ניתן לקנות צורות מעץ בשקל או שניים בחנויות היצירה. הכוונה לצורות קטנות מעץ דק, של מכוניות, לבבות, חמסות וכדומה. מדביקים מראש מגנט בצד האחורי של הצורה, ונותנים לילד לקשט את המגנטים עם טושים או צבעים, מדבקות, הדבקת פייטים צבעוניים ופריטי יצירה קטנים.
3. משחקים ליום הולדת שנתיים: הפעלות ומשחקים שילדים בני שנתיים יאהבו וישמחו כוללים:
פעילות עם מצנח. אפשר להשתמש במצנח פעילות צבעוני קטן, או בכל בד גדול, אפילו מפה חד פעמית אם היא גדולה מספיק. ניתן לקנות מפות חד פעמיות בגליל, לפי אורך.
עם כמה כדורים צבעוניים או בלונים, הקפיצו כדורים או בלונים על גבי המצנח, עם מוסיקה, וכאשר הכדורים מתפזרים, הילדים ירוצו לאסוף אותם וחוזר חלילה. מדהים כמה זמן הם יכולים לשחק בזה לפני שנמאס להם.
פעילות "כולם עוברים מתחת לגשר". שני מבוגרים מחזיקים בשני קצוות של פיסת בד ארוכה, או מפה חד פעמית ארוכה, באורך כמה מטרים. לקצב המוסיקה, מנערים את הבד והילדים עוברים מתחת "לגשר" לבד או עם ההורה. הם יאהבו מאוד את ההשתוללות הזו, וירצו לחזור עליה כמה פעמים.
משחקי מעגל וריקודי מעגל: עוגה עוגה, שירים והפעלות פשוטות כמו "ידיים למעלה על הראש", "10 אצבעות לי יש" וכדומה. ניתן לשים ברקע דיסק שהילדים מכירים את השירים וההפעלות, כמו "אצבעות" למשל, או כל דיסק אחר.
עוגת יום הולדת שנתיים: אני רואה הורים טורחים, קונים ביוקר או משתגעים סביב הכנת עוגת יום הולדת לגיל שנתיים, והמראה קצת הזוי בעיני. נכון, גם אני רוצה שמסיבת יום הולדת לילדיי תהיה מושלמת, משמחת עד כמה שאפשר.  אבל חשוב לזכור שילדים בני שנתיים רוצים עוגה, עדיף עוגת שוקולד, עם המון סוכריות או מקסימום כמה קישוטים, או איזה ציור של דמות חביבה או חיה אהובה. לא עוגות מפוסלות ומבוימות עם 11 מצלמות. אפשר להכין בקלות, בעצמכם, עוגה בצורה של חיה שהילד אוהב, כמו כלבלב, פיל, אריה או מיקי מאוס. אלה צורות פשוטות מאוד להכנה, שבדרך כלל כוללות: עוגה אחת עגולה ואיזשהי תוספת: שתי עוגות עגולות קטנות לאוזניים של מיקי, למשל. או לחילופין, הכנת עוגת שוקולד מלבנית גדולה, שמתוכנה חותכים צורת אריה. את העוגה אפשר לצפות בקרם ולהוסיף עדשים בתור עיניים, או סוכריות, שוקולד צ'יפס וכדומה ליצירת פני הדמות.
כיבוד ליום הולדת שנתיים: למבוגרים אפשר להכין טורטיות ממולאות או כריכונים קטנים,  פירות וירקות, שתי עוגות וחטיפים.
לילדים אפשר להכין פיצות קטנות, או פיתות עם שוקולד.
הפתעות ופרסים ליום הולדת שנתיים: טוב, זה באמת קל מדי. יש לי המון רעיונות להכנת פרסים והפתעות ליום הולדת שנתיים, מהן הפתעות שקונים, והפתעות שאפשר להכין בעצמכם:
בצק משחק קטן וצורות בצק
חוברת צביעה פשוטה וצבעים
כלי חול או כלי ים קטנים
בועות סבון
מדבקות
חיות פלסטיק קטנות
מכוניות משחק קטנות
רעשנים או כלי מוסיקה קטנים אחרים
תוכלו גם להכין בעצמכם: הדפיסו כמה דפי צביעה בשחור לבן, הדפיסו גם "כריכה" צבעונית לחוברת הצביעה הייחודית שלכם, על הכריכה הדפיסו תמונה חמודה וכיתוב "מזל טוב ליום הולדת שנתיים של___".
עוד הפתעה חמודה שאפשר להכין בעצמכם: דיסק שירי יום הולדת או שירים שילדים בני שנתיים אוהבים, שירי הפעלה וכדומה. אפשר גם להכין עטיפה לדיסק.
יום הולדת שנתיים שמח! נתראה בגיל 3.
ראו גם: יום הולדת שנה ועוד המון רעיונות לחגיגת יום הולדת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה