יום שלישי, 19 ביולי 2011

יום הולדת מכוניות דיסני - ספידי מקווין


עם יציאת הסרט החדש, מכוניות 2 מבית דיסני פיקסאר, הילדים שלכם בטח כבר לא יכולים לחכות לרוץ לקולנוע לראות את ספידי מקווין בהרפתקאותיו החדשות, ולפגוש שוב את כל דמויות מכוניות של דיסני, אלה המוכרות לנו גם מהסרט מכוניות הראשון, שיצא לפני מספר שנים.
אז למה לא לנצל את הרעיון הזה, כדי לערוך יום הולדת סביב נושא מכוניות דיסני, או מכוניות בכלל?
ילדי הגן יהנו מאוד ממסיבת יום הולדת כזו, וגם ילדי הכתות הנמוכות ימצאו בו עניין, במיוחד לילד שאוהב מכוניות. אפשר לקחת מנושא כזה רעיונות לעריכת יום הולדת בנושא מכוניות באופן כללי, לאו דווקא מכוניות מהסרט של דיסני, אם מדובר בילדים גדולים יותר.
מוכנים לארגן יום הולדת מכוניות? מבטיחה לא לעשות את זה מסובך מדי, או יקר מדי, בשביל אף אחד! יש כאן המון רעיונות לעריכת יום הולדת מכוניות של דיסני, תוכלו לבחור רק את הרעיונות שמתאימים לכם.
יום הולדת מכוניות – ספידי מקווין, הכנת הזמנות: הדפיסו הזמנות עם ציורים של ספידי מקווין, או לחילופין, הדפיסו תמונה של מכונית אדומה וכיתבו עליה את ההזמנה. אם יש לכם גלגלים קטנים שהתפרקו מכל מיני מכוניות צעצוע או אופנועי צעצוע, אפשר להשחיל גלגל על סרט, ולקשור אותו להזמנה.
אפשר לנסח הזמנה ברוח המסיבה, למשל: הספירה לאחור מתחילה... 3, 2, 1. ספידי מקווין מזמין אתכם
לקחת חלק במירוץ למסיבת יום הולדתו ה __ של ___ " וכדומה.
יום הולדת מכוניות – קישוטים: קשטו את אזור המסיבה עם שלטי תנועה מאולתרים. זו פעילות שילד יום ההולדת ייהנה לקחת בה חלק, ועבור המוזמנים שלכם, זו תהיה הקפצה מעולה להתחלת החגיגות. תוכלו להוסיף דגלי מירוץ בדוגמת משבצות שחור לבן וכדומה.
לקישוט השולחן והפיכתו למסלול מירוצים כמו בסרט מכוניות, כסו את השולחן במפת נייר לבנה או נייר לבן ארוך שניתן לקנות בחנויות יצירה. על הנייר הלבן הדביקו פס בריסטול שחור עבה לכל האורך, בדוגמת כביש. ציירו פסים צהובים בצדדים כמו שוליים.
במרכז הכביש הציבו את עוגת יום הולדת מכוניות המדהימה שלכם. סביב הניחו כמה מכוניות צעצוע פשוטות ונקיות, לקישוט.
תלו בלונים אדומים וכחולים, פוטרים או סרטי נייר של מכוניות או של ספידי מקווין.
כוסות וצלחות עם דמויות הסרט מכוניות ישלימו את שולחן יום ההולדת והוא ייראה כמו שולחן מהסרטים.
אם אתם עורכים יום הולדת מכוניות דיסני בחצר, תוכלו להכין תפאורה קטנה מתוך הסרט מכוניות, בעזרת קופסאות קרטון גדולות, צבועות ומקושטות כמו תחנת הדלק מהסרט, בית הקפה וכדומה. ניתן לגזור מהקרטונים דלתות וחלונות ואפילו להכין רמזור.
יום הולדת מכוניות – פעילות, הפעלה, משחקים, יצירה: קחו מחלק זה רעיונות להפעלה לפי גיל הילדים ומספר הילדים.
1. לקטנים: סדרו באזור המסיבה מכוניות צעצוע מגדלים שונים, מכוניות פשוטות, משאיות, מערבלי בטון וכדומה. ניתן לקנות כלי חול וים בצורת מכוניות, גם אלו יעסיקו את הילדים יפה עד שכל האורחים מתכנסים.
2. מרוץ מכוניות צעצוע בקבוצות לפי מספר המכוניות שיש לכם. אפשר להשתמש במכוניות קפיץ או במכוניות שלט, ולערוך מרוץ קצר בזוגות או בקבוצות קטנות.
3. מרוץ החלפת גלגל: אם יש לכם גלגל ישן, אפילו גלגל של אופניים, משחק מרוץ החלפת גלגלים יתגלה בתור משחק כיפי ומעורר התלהבות! הציבו בחצר קונוסים בשתי שורות וחלקו את הילדים לשתי קבוצות.
תנו לכל קבוצה גלגל. כל קבוצה מסתדרת בטור, וכל ילד בתורו צריך לגלגל את הגלגל דרך הקונוסים עד לקו הסיום. הקבוצה הראשונה שכל משתתפיה עברו את המסלול בהצלחה, היא המנצחת. לחילופין, אפשר לעשות כל מיני וריאציות על המשחק הזה, בהתאם לגיל הילדים ומספר המשתתפים, למשל: מרוץ בזוגות, מרוץ שליחים עם גלגלים ועוד.
4. יצירה מיוחדת ליום הולדת מכוניות: יצירת גביע ניצחון של ספידי מקווין. השתמשו בכוסות פלסטיק פשוטות וקשיחות, נייר עטיפה בצבע זהב, מנקי מקטרות בצבע זהב לידיות הגביע. חוררו מראש חורים בכוסות כדי שהילדים יוכלו להשחיל את מנקי המקטרות בצדדים. תנו לילדים דבק להדביק את נייר הזהב על הכוסות, להשחיל את הידיות וספקו קישוטים שונים כמו מדבקות עם מספרים, מדבקות זוהרות, מדבקות או ציורים של ספידי מקווין ושל מכוניות.
5. לילדים גדולים: ניתן לקנות ערכות פשוטות שעולות כמה שקלים, להרכבת מכוניות מעץ וצביעה.
6. יצירת מסלולים על גבי בריסטולים היא יצירה כיפית למסיבת יום הולדת מכוניות: הכינו מראש מכוניות צעצוע ישנות שאינכם צריכים, כמספר הילדים, או קנו מכוניות פשוטות. בצלחת פלסטיק, שפכו צבע גואש או צבעי אצבעות (שקצת פחות מלכלכים) ותנו לכל ילד מכונית ובריסטול. הילדים יעבירו את המכוניות בצבע ואז יסיעו אותן על הבריסטול, ליצירת עקבות גלגלי מכוניות בקווים או עיגולים, בהנאה רבה. לייבש ולרשום שמות הילדים על היצירות.
7.  הכנת מכוניות מתוקות: השתמשו בממרח שוקולד להדבקה.
תנו לכל ילד צלחת פלסטיק או צלחת נייר, עוגיות קטנות לגלגלים, פרוסת עוגה מלבנית קטנה, סוכריות עדשים לפנסים, וקישוטים מתוקים כמו סוכריות צבעוניות לעוגה וכדומה. הילדים יקשטו, יצרו מכוניות, יטעמו, יזללו ויהנו.
עוגת מכוניות למסיבת יום הולדת: הכנת עוגה בצורת מכונית אינה מסובכת בכלל. אופים עוגה מלבנית ומוציאים אותה בזהירות מהתבנית. ניתן מראש לשמן ולקמח את התבנית כדי שהעוגה תצא בקלות ובחתיכה אחת. חיתכו מלפנים מלבן קטן מלמעלה, ומאחור פגוש אחורי.
צפו את העוגה בקרם אפשר לצבוע באדום כמו ספידי מקווין, הדביקו פנסים מקדימה (אפשר להכין מעוגיות עגולות או סוכריות), והדביקו בצדדים גלגלים מעוגיות שוקולד גדולות.
כיבוד למסיבת יום הולדת מכוניות: הכינו פנקייקים וצרו מתוכם צורות של מכוניות בעזרת חותכני עוגות בצורת מכונית.
ניתן לחתוך בייגלה גדולים לצורת הגה.
הכינו גלגלים מעוגיות ממולאות.
יום הולדת מכוניות – פרסים והפתעות: הפתעות ליום הולדת מכוניות יכולות להיות מגוונות, הנה רק כמה רעיונות:
1. מגנטים בצורת מכוניות
2. מדבקות של מכוניות דיסני או ספידי מקווין
3. מכוניות צעצוע קטנות
4. ערכות יצירה או צביעה של מכוניות עץ
5. בקיץ: כלי ים של ספידי או כדורי ים של ספידי מקווין
6. הכינו סוכריות על מקל של ספידי מקווין או מכוניות: קנו סוכריות על מקל עגולות ושטוחות, הדביקו על גבי העטיפה מדבקה עגולה של ספידי מקווין או מדבקה של מכוניות.
יום הולדת מכוניות מושלם מחייב מסיבת יום הולדת עם טקס עוגה, המון ילדים שמחים רוקדים ושרים, וילד אחד מאושר במיוחד, שאפשר להרים על כסא מקושט כמו מכונית, או על בימבה (רק תשימו לב להחזיק גם את הילד, ולא רק את הבימבה). יום הולדת שמח!
יום הולדת דינוזאורים
יום הולדת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה