יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

יום הולדת טבחים צעירים - בישול ואפייה


יום הולדת טבחים צעירים, מסיבת יום הולדת בישול ואפייה שקל להכין בעצמכם, אם אינכם פוחדים מקצת לכלכוך. אפשר לחסוך הרבה כסף על מפעיל ליום הולדת ולערוך מסיבה משגעת, כיפית, שמחה וטעימה.
יום הולדת טבחים צעירים מתאים לגיל 4 ומעלה, זו מסיבה שיכולה לשמח גם בנים ובנות בכל הגילאים, עד גיל 10 בשקט.
הנה כמה רעיונות לעריכת יום הולדת טבחים, בישול ואפייה בעצמכם:
הזמנות ליום הולדת טבחים צעירים: הכינו הזמנות מאוירות עם תמונות של פיצה, עוגות או קאפקייקס. אפשר להכין הזמנות מיוחדות ליום הולדת, למשל: הזמנות בתוך מנג'טים, הזמנות בצורת משולשי פיצה ועוד.
הכנת החדר לחגיגת יום הולדת טבחים, בישול ואפייה: הכינו שולחן פעילות גדול, או לחילופין התארגנו על כמה שולחנות מתקפלים, ופרסו כמה עמדות עבודה בבית. הרחיקו לחדר אחר, או הצמידו לקירות, את הספות, שולחן הקפה וכל הרהיטים והחפצים שאינכם רוצים שישברו או יתלכלכו. ניתן גם לכסות אותם.
את שולחנות העבודה יש לכסות בניילון או מפות ניילון חד פעמיות.
קנו סינרים חד פעמיים מניילון, כובעי טבחים חד פעמיים מנייר, שלא עולים הרבה כסף.
הכינו מראש את התפריט, כמה מערוכים, את כל המצרכים הדרושים, והכי חשוב: כמה עוזרים מבוגרים. חברים, אחים גדולים, קרובי משפחה שיכולים לסייע להצלחת האירוע.
פעילות יום הולדת טבחים צעירים: כדאי לבחור 2 פעילויות, וביניהן ניתן לשלב כמה משחקים נחמדים. עברו על ההצעות ובחרו רעיונות המתאימים לטעמכם, והמתאימים לגיל הילדים.
הנה הצעה ראשונה לפעילות בישול ואפייה:
אפיית פיצות והכנת עציץ מתוק.
מכינים מראש בצק פיצה, נותנים לכל ילד כדור בצק, מערוך קטן. הילדים מרדדים את הבצק, לאחר מורחים רוטב עגבניות, ומוסיפים תוספות לפי טעמם: פירורי גבינה, זיתים, תירס, פטריות וכולי. כל ילד יכין את הפיצה שלו על גבי נייר אפייה שבצדו השני כתוב שמו בעיפרון, כדי שתדעו למי לחלק כל פיצה בסיום יום ההולדת.
אופים את הפיצות בתנור, תהליך שיכול להימשך זמן מה, אך יש לכם קצת זמן. הפיצות צריכות להיות מוכנות לקראת סוף המסיבה, כדי לחלקן בשעת האוכל. עשו שימוש בתנור שלכם, בטוסטר אובן אם יש לכם, והיעזרו בכמה מבוגרים להצלחת המבצע הזה. הילדים אינם אופים ואינם מתקרבים לתנורי האפייה, כמובן.
לאחר הכנת הפיצות, אפשר לערוך משחק קצר, למשל, בינגו מאכלים. הכינו כרטיסיות עם כל מיני מאכלים וערכו משחק בינגו קצר לילדים. לילדים קטנים, כרטיסיות עם תמונות, לילדים גדולים, כרטיסיות עם מילים.
לאחר מכן הילדים יכינו עציץ מתוק. קונים תבניות אפייה אישיות מנייר, עמוקות ורחבות. בכל בסיס כזה מניחים קוביה של עוגת שוקולד. הילדים יכולים להניח את הפרוסה בעצמם, או אפשר להכין זאת מראש, תלוי בגיל הילדים. מחלקים לילדים סוכריות קטנות לקישוט העוגה. לאחר מכן מחלקים לילדים שיפודים וסוכריות גומי ומרשמלו. הילדים יכינו שיפודים מתוקים וינעצו אותם בעוגת השוקולד, כך שיתקבל מראה של עציץ מתוק. עוטפים כל עציץ בצלופן, קושרים בסרט ומצמידים את שם הילד. הילדים יקבלו את העציץ הביתה, בסיום יום ההולדת.
לאחר פעילות זו, עורכים משחק קצר נוסף, או עוברים לטקס יום ההולדת. לאחר מכן מחלקים את הפיצות שהכינו הילדים, פרסים והפתעות.
הצעות נוספות לבישול, אפייה ופעילויות למסיבת יום הולדת טבחים צעירים: אפשר לשלב חלק מהפעילויות בהצעה הראשונה, אפשר להרכיב בעצמכם כל תפריט ופעילות שנראית לכם. כדאי לקחת בחשבון את זמן ההכנה של הילדים, ולמסיבה של כשעתיים להכין שתי תחנות בישול, ובערך שניים – שלושה משחקים קצרים.
הכנת כדורי שוקולד: לא צריך לגרוס עוגיות, להתעסק עם רטבי שוקולד וכולי. קנו כמה אריזות של כדורי שוקולד להכנה, מערבבים את האבקה (שמכילה בין השאר: קקאו, סוכר, פירורי עוגיות), עם חלב או מים, לפי הוראות ההכנה שעל גבי האריזה.
נותנים לכל ילד תערובת שוקולד מוכנה, הילדים יגלגלו כדורי שוקולד בתופסות טעימות כמו קוקוס, סוכריות צבעוניות, סוכריות שוקולד וכדומה. להניח במנג'טים יפים ומקושטים.
הכנת עוגיות: מכינים מראש שני בצקים. בצק עוגיות לבן ובצק עוגיות שוקולד. קונים כמה צורות בצק או חותכני עוגיות. צורות לבצק זולות יותר. הילדים ירדדו את הבצקים, יצרו צורות שונות מבצק העוגיות, יקשטו במגוון סוכריות: עדשים, סוכריות צבעוניות, שוקולד צ'יפס וכדומה. המבוגרים אופים על נייר אפייה עם שם הילד מתחת לכל נייר.
קישוט קאפקייקס: מכינים מראש קאפקייקס כמספר הילדים ועוד קצת. קאפקייקס פשוט וזול להכין, וניתן להכינם ערב לפני ולשמור בשקית ניילון במקרר.
מכינים 2-3 קרמים לציפוי: ממרח שוקולד, ממרח שוקולד לבן, קרם תות וכדומה. מכינים המון קישוטים אכילים כמו שוקולד צ'יפס, סוכריות שונות. הילדים מורחים קאפקייקס בקרם, מקשטים בסוכריות.
יצירות מבצק סוכר או בצק שוקולד: קונים בצק סוכר בצבעים שונים, חותכני צורות. יוצרים עיצובים בבצק סוכר על גבי קאפקייקס. לחילופין, ניתן ליצור עיצובים בבצק שוקולד, פיסול בשוקולד, ללא קאפקייקס. למשל, יצירת קופסת שוקולד שבתוכה טומנים ממתקים או כדורי שוקולד.
הכנת סוכריות על מקל מבצק סוכר צבעוני: קונים בצק סוכר בכמה צבעים, חותכני צורות, מקלות לסוכריות (בחנויות האפייה, בחבילות. מקלות סוכריה ארוכים ונהדרים), צלופן וסרטים לקישוט.
הילדים יוצרים צורות בבצק סוכר בצבעים שונים: לבבות, פרחים, פרפרים. יש ליצור 2-3 צורות בגדלים שונים. נועצים את הצורה הגדולה ביותר במקל הסוכריה. מדביקים על הצורה הגדולה, באמצעות מעט סירופ תירס, או כל סירופ אכיל שקוף אחר, דביק ומתוק – למשל מעט דבש, צורה קטנה יותר מעל הצורה הגדולה. מדביקים באותו אופן את הצורה הקטנה ביותר מעל הצורה הבינונית. משאירים פתוח לייבוש כשעה. לאחר מכן אורזים את הסוכריות בצלופן וקושרים בסרט צבעוני.
סחיטת מיץ תפוזים: עוד רעיון נהדר למסיבת יום הולדת טבחים, היא לסחוט תפוזים במסחטות ידניות, מזיגה לכוסות שקופות, ושתייה בקשים צבעוניים.
ניתן לעבות מעט את הפעילות הזו באופן הבא: מחלקים לכל ילד כוס חד פעמית שקופה, לא מהסוג הפשוט אלא כוסות עמידות ועבות במיוחד. נותנים לילדים לקשט את הכוסות מבחוץ, לצייר גלים של ים, תפוזים, להדביק מדבקות, לכתוב את שמם. מחלקים תפוזים חתוכים לשניים, מסחטות מיץ, וקדימה לחגיגה.
פנקייקים: עוד רעיון מעולה למסיבת יום הולדת טבחים, בישול ואפייה: מכינים מראש פנקייקים, חותכים לצורות עם חותכני צורות, ונותנים לילדים לקשט בסירופ שוקולד, מייפל, דבש, פירות חתוכים, סוכריות צבעוניות.
הכנת שייק פירות, הכנת קישוטי גלידה או משקאות (קיסמים, או קשים, עליהם מדביקים קישוטים קטנים כמו פרפרים, מטריות, דגלונים ועוד).
פרסים והפתעות למסיבת יום הולדת טבחים: לחגיגת יום הולדת בישול או אפייה, תרצו להעניק פרסים או הפתעות קשורות לנושא, אם כי לא חייבים. למי שכן רוצה לחשוב על האופציה הזו, הנה כמה רעיונות: חותכני בצק בצורות שונות, בצק משחק, קשי שתייה עם דמויות מפלסטיק, רב פעמיים. כוסות שתייה עם איורים מפלסטיק, קופסת אוכל לגן או לבית ספר, פנקס מתכונים קטן.  הילדים יקחו הביתה גם את היצירה המתוקה שלהם, עוגיות, קופסת שוקולד, סוכריות על מקל, עציץ מתוק וכדומה, כך שאין צורך לשלוח איתם עוד ממתקים.
חפשו עוד המון רעינות למסיבות יום הולדת, לאחרונה: יום הולדת שנתיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה