יום שני, 29 באוגוסט 2011

הזמנות יום הולדת


הזמנות ליום הולדת הן לא סתם נייר או אס אם אס, או הודעת מייל שיוצאת לחברים, לגן או לכתה של הילדים החוגגים יום הולדת.
חלוקת הזמנות יום הולדת היא החלק הפותח את החגיגות באופן רשמי, זה המאפשר לנו להתחיל להתרגש, כי הנה יום המסיבה מתקרב. הזמנות יום הולדת גם נותנות לילדים המוזמנים טעימה ממה שמחכה להם במסיבה, ומכינות את הילדים וההורים לחגיגה עצמה, עוזרות לכולם להיכנס לרוח המסיבה, אום מדובר במסיבת יום הולדת נושא, אז כמובן להתחיל להתרגש ולחשוב על נושא המסיבה.
מתי מחלקים הזמנות יום הולדת? למי צריך לשלוח אותן? מה כותבים בהזמנות ליום הולדת? איך מכינים הזמנות יום הולדת מקוריות? האם לחלק הזמנות יום הולדת אישיות? ואיך מחלקים הזמנות כך שאף אחד לא ישכח את יום ההולדת הקרב ובא?
הנה כמה טיפים, עצות והצעות לחלוקת הזמנות יום הולדת, רעיונות להכנת הזמנות יום הולדת ולכתיבתן.
1. הזמנה כללית ליום הולדת כדאי לשלוח כשבועיים לפני יום ההולדת. הכוונה להזמנה הנשלחת להורי הילדים המוזמנים, במייל, בהודעות טקסט או בשלט שתולים בגן או בלוח המודעות של הכתה, בפורום הכתה וכדומה. המבוגרים צריכים לדעת מספיק זמן מראש על יום ההולדת, כדי להתארגן מבחינת חוגים, פעילויות אחרות, וכמובן כדי שלא יקבעו ימי הולדת אחרים באותו מועד.
בכתה או גן עם הרבה ילדים, או בעונה שבה יד הרבה ימי הולדת, אפשר לשלוח הודעה כללית על תאריך יום ההולדת, אפילו חודש מראש. למשל, בחודש יוני יש הרבה מסיבות יום הולדת. זאת מכיוון שילדי הגנים ובית הספר יוצאים לחופש גדול ביולי, וילידי יוני, יולי אוגוסט כולם – חוגגים יום הולדת בחודש יוני. אם לחגיגות יוני החליטו גם להצטרף ילידי מאי שאיחרו קצת, אתם בכלל בעומס של מסיבות. בתקופה כזו כדאי לשלוח הרבה זמן מראש, הודעה על כך שבתאריך מסוים, תתקיים מסיבת יום הולדת לילדכם או לילדתכם, נא לשריין את המועד. שעה, מקום האירוע ופרטים נוספים, יימסרו בהמשך. הרי אף אחד לא רוצה להזמין מפעיל, מקום למסיבת יום הולדת או לתכנן תוכניות, ולגלות שעוד יום הולדת לילד מהקבוצה, מתוכננת לאותו יום בדיוק. כשאתם סוגרים תאריך עם מקום ליום הולדת או עם מפעיל יום הולדת, הוציאו גם הזמנה או הודעה כזו.
2. הזמנה מפורטת יש לשלוח כשבועיים לפני יום ההולדת. איך להזמין ליום הולדת? בהזמנה זו יש לציין תאריך יום הולדת, שעה, מקום האירוע, מפה אם צריך, טלפונים ניידים שלכם לבירורים, ופרטים חשובים נוספים או הערות.
למשל, ציינו היכן יש חנייה, או אם אין צורך לחנות ואתם תאספו את הילדים מהרכבים. ציינו באיזו שעה תסתיים יום ההולדת, כדי שההורים ידעו באיזו שעה להגיע לאיסוף הילדים.
אם מספר המקומות במסיבה מוגבל מאחר ואין לכם הרבה מקום, או מכיוון שהוגבלתם על ידי המפעיל או מקום היום הולדת, ציינו בנימוס אך באופן מפורש, לא להביא אחים קטנים למסיבה. למשל, כתבו: עקב מגבלת מקום / ההפעלה מוגבלת ל____ ילדים / ההפעלה אינה מתאימה לילדים קטנים, לכן נבקש שלא להביא אחים קטנים / לצערנו לא נוכל הפעם לשתף אחים קטנים.
זו בקשה לגיטימית בהחלט. ישנם מקומות ליום הולדת שגובים תשלום על פי מספר המשתתפים, אין סיבה שתשלמו על אורחים שלא הזמנתם. ישנם מפעילים שיכולים להשתלט על 40 ילדים, אבל לא על 60, וצירוף של אחים למסיבה יפגע בהצלחת יום ההולדת. אם אתם עורכים יום הולדת בבית, ייתכן ואין לכם מספיק מקום. אם אתם עורכים יום הולדת בהכנה עצמית, כנראה הכנתם מספר מסוים של הפתעות, יצירות, אביזרים למשחקים וכדומה. אין סיבה שאירוח אחים של חברים, יבוא על חשבון אירוח החברים של הילדים שלכם.
בגילאים צעירים מאוד, הורים נוטים להישאר ביום ההולדת עם הילדים. יש לכך הצדקה וזה גם פועל לטובתכם, מאחר ואתם לא צריכים להשגיח ולטפל בעצמכם בהמון ילדים קטנים. מכיוון שההורה נשאר עם ילדו במסיבה, במידה ויש לו ילד נוסף קשה לו לפעמים למצוא מישהו שישמור על הילד בזמן שהוא במסיבה עם הילד השני. אם זה המצב אצלכם, ואתם עורכים יום הולדת לילדים קטנים מאוד, בני שנתיים-ארבע, דעו שיהיו הורים שיהיה להם מסובך לא להביא אחים קטנים למסיבה, אם יום ההולדת נערכת באמצע השבוע.
במקרה כזה, חישבו על פעילות שאינה עולה פר משתתף, שאין בה הגבלת מקום, ואל תציינו לא להביא אחים למסיבה, כדי שזה לא ימנע ממישהו להגיע.
3. הזמנות ליום הולדת יש לשלוח במייל לכל ההורים, וכן לתלות שלט בכניסה לגן או על לוח המודעות של הכיתה.
4. הזמנות אישיות ליום הולדת יש לשלוח סמוך למועד יום ההולדת, כמה ימים עד שבוע לפני יום ההולדת. את ההזמנות ניתן להדפיס או למלא הזמנות מוכנות שקונים בפנקסים בחנויות.
5. ביום ההולדת עצמו, בבית הספר או בגן, אפשר לחלק לילדים מדבקות שעליהם תכתבו: היום בשעה___ יום הולדת  ל____ עם ציור חביב. הילדים ידביקו על החולצות, ואף אחד לא ישכח שיש היום יום הולדת.
6. הזמנות מיוחדות: ניתן להדביק על כל הזמנה אישית טופי. ניתן לגלגל הזמנות יום הולדת ולקשור בסרט יפה. ניתן לחלק הזמנות יום הולדת מתוך סלסלת קש עם פרחים או ממתקים קטנים. אפשר לצרף, להדביק אן להדפיס מוטיב כלשהו שקשור בנושא יום ההולדת. למשל, ביום הולדת בנושא חיות אפשר לחלק הזמנות יום הולדת עם חיות קטנות מפלסטיק, שאפשר לקנות בזול בחבילות גדולות.
היו יצירתיים! חלקו הזמנות יום הולדת יפות ובכיף, כי חלוקת ההזמנות היא המבואה של המסיבה. בהצלחה!
יום הולדת טבחים צעירים בישול
יום הולדת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה