יום ראשון, 26 ביוני 2011

הכנת בצק משחק לילדים


בצק משחק לילדים הוא משחק מעולה, מפתח מוטורית את כף היד והאצבעות, מהנה מאוד, כיפי, נעים, מרגיע ויצירתי לילדים. ילדים קטנים מאוד אוהבים את העיסוק והמשחק עם בצק צבעוני, יצירת כדורים, נחשים וצורות שונות, שימוש בשבלונות, חיתוך הבצק ואף הכנת יצירות באמצעות שילוב פריטי קישוט קטנים, עיניים זזות וכדומה.
בצק משחק לילדים מאוד מתאים לארגון ימי הולדת, מגיל שנתיים ועד גיל בית הספר, כולל כולל. המשחק והעיסוק עם בצק משחק פשוט לא נמאס, גם על ילדים גדולים.
משום כך, לא הייתה בביתנו יום הולדת מושלמת ללא עמדת יצירה של בצק משחק. בצק משחק כה אהוב בביתנו, ובכל יום הולדת של ילדיי, הוא היה אורח קבוע.
מכיוון שקניית בצק משחק לעיתים קרובות יכולה להיות קצת יקרה, ומכיוון שבצק משחק קנוי נוטה להתייבש והכמויות קטנות, עברנו ישר מהתחלה, לשימוש של בצק משחק ביתי, שאנו מכינים בעצמנו. למעשה, הכנת בצק משחק לילדים בבית היא מאוד זולה, מתקבלת כמות בצק ענקית בהוצאה של מספר שקלים, הבצק נשמר המון זמן, ובתוך המקרר בשקית, אפילו שנים! יש לו ריח מעולה, הוא עשוי כולו מחומרי מאכל, כך שלמרות שמאוד לא מומלץ לאכול אותו, הוא אינו רעיל. בצק משחק דביק? אין אצלי חיה כזו. אני אלמד אתכם איך להכין בצק משחק כה מעולה, שהוא אף פעם אינו דביק, אינו מתייבש ונשמר שנים.
למעשה, ברגע שתתחילו להכין בצק משחק לילדים בבית, לא תרצו יותר לקנות בצק משחק בחנויות, וכל מי שמכיר אתכם יבקש את מתכון בצק משחק הסודי שלכם, ובגן תתחילו לקבל בקשות להכנת משלוחי בצק משחק לגן. תתכוננו.
תוכלו להכין לקראת יום הולדת שאתם עורכים, כמות גדולה של בצק משחק לילדים, בצבעים שונים, והילדים ישחקו איתו זמן רב.
איך מכינים בצק משחק לילדים? זה פשוט מאוד. פועלים במדויק אחר ההוראות שלי, ובשלבים הסופיים, לאחר קירור הבצק, כשמגיע שלב הלישה, אפשר לתת לילדים לעזור בהכנתו, כלומר ללוש אותו ולהטמיע בו צבעים.
מתכון בצק משחק לילדים:
בצק משחק, מצרכים:
סיר גדול
2 כוסות קמח
2 כוסות מים
1 כוס מלח
2 כפיות אבקת "קרם טרטר"
צבעי מאכל
לגיוון: ניתן להוסיף נצנצים, קינמון, מי ורדים, תמצית וניל.
הבהרה: רגע, רגע. לפני שכולכם מפילים פה לסתות, מרימים גבות וצועקים עלי "מה זה קרם טרטר??" הנה הסבר:
אבקת קרם טרטר נמכרת בסופרמרקט או בחנויות בישול ואפייה, במדף התבלינים בסופר, או במדפי האפייה בחנויות בישול.
צנצנת קטנה של קרם טרטר עולה כ 10 שקלים, ויש בה כ 8 כפיות קטנות.
אם אתם רוצים לחסוך כסף, או רוצים להכין כמות גדולה מאוד של בצק, קנו בשוק קילו קרם טרטר בעלות של כ 50-70 שקלים. הכמות הזו תספיק לכם לשנים... רבות.
חובה להשתמש בקרם טרטר להכנת בצק משחק! אם תדלגו על השלב הזה, מובטח לכם בצק דביק, לא שימושי במיוחד, ושאין שום אפשרות לשמור אותו לפעם הבאה. אני את שלי אמרתי.
בצק משחק לילדים – אופן ההכנה:
בסיר גדול, מבשלים על אש קטנה-בינונית, את כל המרכיבים.
בנוגע לצביעת הבצק, ישנן שתי אפשרויות, הקלה והקשה.
הדרך הקלה לצביעת בצק משחק לילדים, היא להוסיף כמה טיפות של צבע מאכל ישירות לתוך הסיר.
תוך כדי הערבוב והבישול, כל הבצק ייצבע בצבע הרצוי.
הבעיה היא, שאם רוצים להכין כמה צבעים, תצטרכו להכין מספר פעמים, במספר סירים. אל דאגה, הסירים נשטפים בקלות רבה משאריות בצק וצבע מאכל, השרייה במים חמים, תוך כמה דקות.
אם אתם רוצים להכין כמויות גדולות של בצק, במילא תצטרכו להכין כמה סירים, לכן כדאי לכם להשתמש בדרך זו.
אם אתם רוצים להכין כמות מסוימת של בצק, ולצבוע מתוכה גושי בצק בצבעים ושנים, צבעו את בצק המשחק בדרך הבאה:
הכינו ובשלו את בצק המשחק לפי ההוראות. בסיום קררו ולושו את הבצק, ללא צבעים.
כעת חלקו את הבצק לכמה חלקים. הוסיפו לכל חלק צבע מאכל אחר, מוצק. לושו את הבצק עם הצבע עד שכל הבצק יהפוך צבעוני.
אם אתם פועלים בדרך זו, עליכם להשתמש במעט צבע מאכל מוצק (ממש טיפה, הוא צובע חזק מאוד), מאחר ושימוש בצבע נוזלי יוסיף נוזלים לבצק ויהפוך אותו לקצת עיסתי.
אם אתם פועלים בדרך הראשונה, של הוספת הצבעים תוך כדי בישול הבצק, תוכלו להשתמש בצבע מאכל נוזלי. פשוט החליפו חלק מכמות המים, בכמות צבע המאכל הנוזלי שאתם מוסיפים. לרוב לא תצטרכו לעשות זאת, מאחר וכמה טיפות יספיקו. אך אם השתמשתם בחצי בקבוק צבע מאכל, כדאי שכמות זו תרד מכמות המים.
הכנת בצק משחק לילדים: מערבבים את כל החומרים בסיר גדול, כולל צבעי מאכל, ומבשלים על אש בינונית קטנה למשך כמה דקות, מערבבים כל הזמן, עד שהבצק מתגבש.
מכבים את האש, מקררים מעט (לא יותר מכמה דקות, כדי שלא יתייבש מדי). לשים את הבצק בידיים. אם גוש הבצק גדול מדי, מחלקים אותו לחלקים ולשים כל חלק בנפרד, ובסוף מחברים את כל החלקים יחד ולשים את הבצק הגדול.
מכסים בצק משחק ביתי בשתי שקיות ניילון. שומרים בחוץ. לאחר משחק בבצק, כשהוא כבר ממש קר, ניתן להכניס למקרר והוא יכול להישמר חודשים רבים. אך גם בחוץ הוא נשמר מעולה, בשתי שקיות ניילון. תלוי בכם.
הכנת בצק משחק לילדים – גיוונים: ליצירת בצק משחק עם נצנצים, ניתן להוסיף נצנצים קטנים, לאחר שלב הבישול, וללוש את הבצק.
בצק משחק ביתי, הוא ריחני ונעים כפי שתרגישו בעצמכם, הוא רק מאוד ויש לו ריח טוב.
אם בכל זאת אתם רוצים ליצור בצק משחק בריח מעניין יתר, הוסיפו לו קינמון, מי ורדים או כמה טיפות של תמצית וניל.
הכנת בצק משחק- הוראות לכמויות: ממתכון זה מתקבלת כמות גדולה של בצק, אך אצלנו תמיד הכפלנו כמות זו, אם רצינו להכין כמויות גדולות במיוחד. פשוט מכפילים את כל המרכיבים. לא, לא, לא מומלץ בכלל לשלש כמות זו! ובוודאי לא להכין באותו סיר, כמות גדולה יותר מזו. הסיבה היא שהסיר הכי גדול שתמצאו, יהפוך להיות עמוס, גדוש וכבד כל כך, שלא תצליחו בכלל לערבב את כל המרכיבים כהלכה, התחתית תישרף והחלק העליון לא יתבשל. בקיצור, הכפילו את הכמות פי שתיים, אבל לא יותר מכך.
בצק משחק נעים!
חפשו כאן רעיונות לארגון מסיבת יום הולדת מכל מיני סוגים. לאחרונה: יום הולדת בנות 10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה