יום רביעי, 15 ביוני 2011

יום הולדת צעצוע של סיפור - באז שנות אור


יום הולדת בסגנון צעצוע של סיפור, לכל הילדים שאוהבים את באז שנות אור, וודי הקאובוי, סלינקי, אנדי וכל החברים!
הנה כל הרעיונות שתצטרכו לעריכת יום הולדת צעצוע של סיפור, בחגיגה אחת גדולה ומושלמת!
רוצים שאגלה לכם סוד? זה ממש, אבל ממש לא יקר! ונראה נהדר, מרגיש שמח ומעלה הרבה חיוכים על פני כל הילדים! מוכנים? עם קצת השקעה, אבל באמת רק קצת, ובלי המון הוצאות, תוכלו לערוך יום הולדת מושלם בסגנון צעצוע של סיפור לילד או לילדה שמשוגעים על הסרט, הצעצועים והדמויות האהובות.
יום הולדת צעצוע של סיפור: הזמנות:
החגיגה מתחילה עם שליחת ההזמנות או פרסום השלט בכניסה לגן/כתה.
הזמנות צעצוע של סיפור / באז שנות אור:
שלבו תמונות של באז שנות אור, מגן החלל שובה הלב, תמונות של צעצוע של סיפור או דמויות אהובות מהסרט.
נסחו הזמנה בסגנון כזה:
קריאה לכל חלוצי החלל! זוהי הודעה בין גלקטית. מגן החלל באז שנות אור, וקפטן חלוצי החלל _____ (שם הילד) זקוקים לכם! המשימה: מסיבת יום הולדת ל____
שתתקיים בבסיס החלל: ______(לציין מקום)
בזמן קוסמי: ______ (לציין שעה ותאריך)
ניווט חללית: ______(לציין דרכי הגעה או לצרף מפה)
קשר בין כוכבי: _____(לציין מספרי טלפון/ניידים).
אשמח לחגוג עם כל חלוצי וחלוצות החלל!
עד כאן פשוט מאוד, נכון? תראו שכך יהיה גם בהמשך, הבטחתי ולכן אקיים! אנחנו נחגוג כאן יום הולדת באז שנות אור מהסרטים, בלי להשתגע.
יום הולדת צעצוע של סיפור – צבעים וקישוטים: הצבעים השולטים בעיצוב חדר יום ההולדת או החצר, הם ירוק וסגול, צבעי באז שנות אור. אם מתכננים מסיבת יום הולדת בסגנון וודי הבוקר, זה כבר סיפור אחר, וכאן תהיה לנו תוכנית שונה וצבעים אחרים. אם בוחרים נושא יום הולדת צעצוע של סיפור, בדרך כלל הדמות שתיבחר לצורך העניין, היא הדמות של באז שנות אור, ודמותו של וודי הבוקר מהסרט, תהיה חלק נלווה אבל לא עיקרי.
הנושא צריך להתמקד בחלל, שהוא נושאו העיקרי של באז שנות אור, ואליו ניתן לצרף נושאים אחרים, לפי דמויות אחרות מהסרט, כפי שיודגם בהמשך.
קשטו בבלונים ירוקים וסגולים, פוסטרים של באז שנות אור, תמונות שהדפסתם, כוכבים או חלליות שאפשר לגזור ולהדביק סביב או על הכיסאות/שולחנות.
יום הולדת צעצוע של סיפור – עוגה באז שנות אור: עוגת באז שנות אור קל מאוד להכין! מכינים עוגת שוקולד רגילה, מקשטים בהמון סוכריות וממתקים, ובמרכז מציבים בובה קטנה של באז שנות אור. אני מצאתי בובות זולות בכמה שקלים שאפשר להניח במרכז העוגה. למשל, בובות באז קטנות שנמכרות בתור מתקן ממתקים, או סוכריה על מקל בצורת באז. בובות באז כאלה עולות שקלים בודדים, אפשר להשתמש בהם לקישוט עוגת באז שנות אור.
לחילופין, וזה כבר ליותר משקיענים, אפשר לצפות העוגה בבצק סוכר ירוק, ומכאן האפשרויות פתוחות: הצבת בובת באז שנות אור במרכז העוגה, הדבקת תמונה אכילה של חללית וכדומה.
יום הולדת צעצוע של סיפור – הפתעות ופרסים: שוב, קלי קלות. קונים בועות סבון רגילות, מדפיסים במחשב לייבל עם תמונות של באז שנות אור, וודי וחבריהם, ומדביקים על בועות הסבון. טה-דם, הפתעות צעצוע של סיפור מוכנות.
אפשרויות נוספות לפרסים והפתעות בסגנון צעצוע של סיפור: חלליות קטנות, מחקים בצורת כוכבים, מדבקות של צעצוע של סיפור, צלחת מעופפת וכדומה.
יום הולדת צעצוע של סיפור – פעילות, משחקים, יצירה: הפעלות יום הולדת צעצוע של סיפור פשוטות מאוד להכנה, אפשר לתכנן יום הולדת לגמרי לבד, עם עזרה של חברה/אח גדול, אפילו לא צריך להזמין מפעיל, אם ממש לא חייבים. זה כמובן תלוי במספר הילדים, וביכולת שלכם להפעיל יום הולדת לבד, אבל אציע כאן הצעות של הפעלות ליום הולדת צעצוע של סיפור, שאפשר להפעיל בעצמכם.
צעצוע של סיפור – יצירה: עמדת יצירה של צעצוע של סיפור יכולה לכלול (ניתן להשתמש בכל הרעיונות או בחלקם, תלוי במשך הזמן העומד לרשותכם):
1. הכנת מגנטים של באז שנות אור: קונים דפי מגנט למחשב, אפשר לקנות בחבילה בחנויות הציוד המשרדי. על גבי דפי המגנט מדפיסים תמונות בשחור לבן של באז שנות אור, וגוזרים את הדפים למלבנים קטנים. כל ילד יקבל מגנט שחור לבן, וצבעים, יצבע ויקשט מגנט באז שנות אור משל עצמו. את המגנטים ייקחו הילדים הביתה בתום יום ההולדת, בתור הפתעה.
2. הכנת חייזרים מחימר, או למי שמפחד מלכלוך: מבצק ירוק. היתרון בהכנת חייזרים הוא, שכל יצירה יכולה להיחשב חייזר, אין כאן חוקים. אפשר להכין דמויות בצורת תולעת, לבבות, כוכבים וכולי, כל מראה לא שגרתי נראה חייזרי. לחייזרי הבצק מוסיפים עיניים זזות שקונים בכמה שקלים לחבילה בחנויות יצירה או ציוד משרדי, אפשר להוסיף גם קיסמים בתור שיער וכדומה.
3. יצירת חלליות: מבקבוקי אקטימל ריקים, מיכלים של מעדני חלב ריקים או גלילי נייר טואלט. מצפים גליל נייר טואלט בנייר כסף או נייר זהב (ניתן לעשות חלק זה מראש, כך שהילדים יקבלו אותו מוכן מצופה בנייר כסף), מקשטים במדבקות של חלליות או כוכבים. מצמידים לאחד מצדי הגליל רצועות של נייר קרם כתום וצהוב (זו האש היוצאת מהחללית/טיל), ויש כלל ילד חללית או טיל של באז שנות אור.
4. יצירת סלינקי הכלב מהסרט צעצוע של סיפור: אנחנו שוב בענייני מיכלים ריקים וגלילי נייר טואלט. צובעים אותם ומדביקים אוזניים של כלב, לשון ורודה של סלינקי ועיניים זזות.
חותכים לשניים (יש לחתוך מראש ולא לתת פעילות זו לילדים), ומדביקים קפיץ בין שני החלקים. (למי שלא מבין, מומלץ להתעדכן בתמונות של סלינקי הכלב, העשוי קפיץ). אם אין לכם קפיצים, ולמה שיהיה יותר מאחד כזה פנוי בבית, אם בכלל, תוכלו ליצור קפיצים מנייר קרטון חתוך לצורת קפיץ, ואפילו גליל נייר טואלט חתוך. אני מודה שזו יצירה מעט יותר למשקיענים.
פעילות, הפעלה, משחקים ליום הולדת צעצוע של סיפור:
1. ניתן להזמין מתקן מתנפח בצורת חללית, אצל עידנס מתנפחים ידוע לי שיש, וראיתי גם אצל מפעילים אחרים. עלות השכרת מתקן מתנפח היא בין 250-500 שקלים, תלוי בגודל המתקן. מתקן מתנפח בצורת חללית יספק לילדים לפחות חצי שעה של פעילות אנרגטית, אחרי היצירה השקטה, ויפנה אתכם לפעילות אחרת לרגע קט. צריך לבדוק שהמתקן המתנפח מספיק לכמות הילדים. אצל מפעילים רבים, ישנה הנחה על הזמנת שני מתקנים מתנפחים, למשל 2 ב 500 שקלים. מכיוון שזו ההוצאה העיקרית היחידה כמעט שלכם, כדאי לשקול זאת, בהתאם לתקציבכם. אם אין הרבה ילדים, אפשר להסתפק במתקן אחד, שעלותו 250-350 שקלים, תלוי בגודל.
2. פעילות עם מצנח צבעוני, או כל בד גדול דמוי מצנח: הילדים מחזיקים את המצנח במעגל ומקפיצים עליו בלונים או כדורים קטנים, שהם "פופקורן", אותו יש להקפיץ גבוה ככל האפשר כדי שיגיע עד לחלל, לבאז שנות אור הרעב.
3. לאחר שכל הבלונים/כדורים חזרו לקרקע, אפשר לדבר בקצרה, ממש בקצרה, על כוח המשיכה. לא להאריך! שתיים שלוש דקות זה ממש מספיק, מספרים על כוח המשיכה שהפיל את ה "פופקורן" חזרה אלינו, ועל כך שבחלל אין כוח משיכה. כדי שבאז שנות אור יוכל לאכול את האוכל שלו בלי שיתפזר לכל עבר בחלל, הוא צריך לקשור אותו איכשהו. בשלב זה, כדי לסייע לבאז, יכין כל ילד צמיד ממתקים לקשירה על היד. כך מכינים את הצמידים: יש להכין מראש חוטי צמר גזורים באורך צמיד פלוס פלוס קצת, כמספר הילדים. יש לקשור בסוף כל חוט צמר, בייגלה אחד. (להשחיל ולקשור). זה ימנע מכל הממתקים ליפול מהחוטים. חובה להכין זאת מראש! זו פעילות ארוכה ומסובכת מדי לכל כך הרבה ילדים, ואתם תתרוצצו ביניהם בלי הפסקה, אם לא תכינו זאת מראש. נותנים לכל ילד חוט צמר שקשור בסופו בייגלה, וצלוחית/שקית עם ממתקים עם חורים: בייגלה, ביסלי ברביקיו (ביסלי עם חור), סוכריות גומי בצורת גלגלים וכדומה, כל מה שאפשר להשחיל על חוט. הילדים ישחילו את הממתקים ויכינו צמידים. לאחר מכן יש לעבור בין הילדים ולעזור להם לקשור את הצמידים על היד. פעולה זו יכולה להימשך קצת זמן, ורצוי להיעזר בעוד שניים שלושה מבוגרים, תלוי במספר הילדים.
אזהרות!! אין לקשור שום דבר סביב הצוואר! יש לוודא שאורך הצמידים שגזרתם מספיק לקשירה על פרק היד, אך קטן מדי לקשירה על הצוואר! ואזהרה אחרונה: שימו לב שקשירת הצמידים על ידי הילדים רופפת ואינה הדוקה.
4. משחקים ליום הולדת צעצוע של סיפור:
משחק בינגו עם ציורים או דמויות מהסרט צעצוע של סיפור.
משחק כובעי בוקרים של וודי הקאובוי.
משחק הכיסאות, כשבמקום כיסאות, אנו משתמשים ב"חלליות" גזורות מסול.
משחק זנב חמור, עם תמונת הסוס מהסרט צעצוע של סיפור, במקום חמור.
כל משחק מוכר יכול להפוך למשחק בסגנון צעצוע של סיפור, חלליות, כוכבים, חיילי צעצוע של אנדי, בוקרים כמו וודי וכולי.
ממתקים וכיבוד ליום הולדת צעצוע של סיפור: סוכריות גומי בצורות חייזרים, ג'לי, פיצה כמו בפיצה פלאנט מהסרט צעצוע של סיפור, שתייה בכוסות עם ציורים של באז שנות אור וכדומה.
יום הולדת צעצוע של סיפור לא חייב להיות מסובך, בחרו רק פעילויות, הפעלות, משחקים וקישוטים שאתם מסוגלים ורוצים לבצע, ותהיה לכם חגיגת יום הולדת מוצלחת, משמחת ולא יקרה! מזל טוב!
יום הולדת בצפארי ועוד המון רעיונות לחגיגות יום הולדת!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה