יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

רעיונות לבית מארח בנושא חנוכה


היום הפוגה מחגיגת ימי הולדת, ונדבר קצת על בית חם, או בית מארח. כל כתה או גן יקראו ליום הזה בשם אחר, אבל הכוונה והמטרות זהות.

בית חם או בית מארח הינה פעילות שמשלבת את כל ילדי הכתה או הגן, במטרה ליצור קרשים חברתיים ולהעמיק את הקשר בין ילדי הכתה. ליצור סביבה חברתית נעימה סביב פעילויות חברתיות משעשעות בקבוצות חברים קטנות.
הפעם רעיונות לבית מארח בנושא חנוכה, שכן מי שצריך לארגן בית מארח בשבועות הקרובים, יכול בהחלט לתפוס טרמפ על החג הקרוב ולערוך את פעילות בית חם סביב נושא חנוכה.
חנוכה מזמן לנו פעילויות מדליקות לבית מארח, לקבוצות של 5-7 ילדים ואפילו יותר, אם אתם צריכים.
המוטיבים המרכזיים הנם כמובן: אור, חום, גבורה, שמן, וסיפור חנוכה עצמו.
סביב סיפור חנוכה נוכל לערוך חידון, תפזורת, משחקים שונים. סביב נושא סמלי החג: סופגניות, כד שמן, סביבון, חנוכיה וכדומה נוכל לערוך משחקים שונים: חבילה עוברת, משחק זיכרון ועוד.
הנה כמה רעיונות להפעלות ומשחקים בנושא חנוכה, רעיונות לכיבוד ורעיונות לפרסים והפתעות.
בית מארח לרוב נמשך כשעתיים, ולא תוכלו להספיק להכין ולשחק את כל האמור בהמשך, אך תוכלו לקחת מכאן רעיונות לבית מארח לחנוכה, ולשלבם כרצונכם. בהצלחה!
משחקים לבית מארח לחנוכה: משחק זיכרון בנושא סמלי החג, קל מאוד להכין. תוכלו לשדרג את המשחק ולהפוך אותו לאטרקציה אם תכינו משחק זיכרון ענק על הרצפה באופן הבא:
על הרצפה הדביקו נייק דבק בצורת משבצות גדולות. בכל משבצת הניחו קרטון שעליו מודבק סמל חנוכה כלשהו. גזרו מראש סמלים גדולים בזוגות: חנוכיה, סופגניות, סביבון, מנורה, כד שמן, מכבים, לביבות, דגל וכדומה. את הסמלים כסו בקעריות חד פעמיות. הילדים ישחקו משחק זיכרון ענק עם סמלי החג!
משחק חפש את המטמון בסגנון חנוכה, או חיפוש סמלי חנוכה בבית: החביאו בבית סמלי חנוכה, אמיתיים או גזורים מקרטון. כבו את האורות וחלקו לילדים פנסים. על הילדים להסתובב בשטח המוגדר עם פנסים ולחפש את הסמלים. הדביקו או החביאו אותם במקומות מחבוא קשים כמו: מתחת לשולחן, בתוך המקרר, מתחת לשטיח וכדומה.
יצירה לבית מארח לחנוכה: הכנת ויטראז'ים מבריסטול שחור וניירות צלופן צבעוניים, הכנת מדבקות חלון בצורת מטבעות שוקולד: לתוך עטיפה של מטבע שוקולד שופכים צבע חלון מיוחד, מחכים לייבוש. מקלפים לאחר הייבוש ומדביקים על החלון.
קישוט נרות: קונים כמה נרות פשוטים, ניירות שעווה צבעוניים וחותכני צורות קטנים. חותכים צורות צבעוניות מנייר השעווה ומצמידים את הצורות לנר.
יצירה מתוקה לבית מארח לחנוכה: קישוט סופגניות: קונים ספוגניות ללא מילוי, ממרח שוקולד, ממרח שוקולד לבן, סוכריות צבעוניות, עדשים, סוכריות גומי, שוקולד צ'יפס, קוקוס וכדומה. הילדים יצפו ויקשטו את הסופגניות.
קישוט סופגניות בבצק סוכר.
לסיום, שירי חג עם ריקודים, חלקו לכל הילדים צעצועים מאירים, מהבהבים, פנסים וכדומה, כבו את האורות וערכו חגיגה של ריקודם ואור. תהנו!
יום הולדת
יום הולדת לתאומים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה