יום שני, 12 ביולי 2010

יום הולדת קיץ


יום הולדת בקיץ מאפשר לכם לחגוג יום הולדת קיצי וכייפי במיוחד, אך יש לו יתרונות רבים נוספים כפי שתראו.
אם אתם רוצים לארגן יום הולדת בקיץ הרווחתם. יום הולדת קיץ דורש ארגון מהנה, לא קשה במיוחד עם עלויות סבירות ואפשר אפילו בעלויות נמוכות מאוד, תלוי בגיל הילדים, מספר המשתתפים ובנכונות שלכם להשקיע.
יום הולדת קיץ – יתרונות:
1. עלות נמוכה יחסית, בשל מגוון הרעיונות והאפשרויות לחגוג בחוץ, בפעילויות מים או הפעלות חוץ ומשחקים, אפשר להפעיל את הילדים בעצמנו ללא צורך בהזמנת מפעיל שהיא ההוצאה הגדולה העיקרית על יום הולדת בדרך כלל.
2. חיסכון על מקום לחגיגה: בחורף אין מה לעשות, כמעט תמיד נחפש מקום סגור לעריכת יום ההולדת. בקיץ אין לנו בעיה כזו, יום הולדת קייצי אפשר לחגוג בחוץ בקלות רבה ולכן מאפשר לנו לחסוך כסף על שיכרת מקום לחגוג יום הולדת או מסיבה, כמו מועדון לילדים, ג'ימבורי, משחקייה וכדומה.
3. הבלגן – מחוץ לבית! חגיגת יום הולדת בקיץ מאפשרת לנו להוציא בקלות את כל המסיבה החוצה ובכך חוסכת לנו לא רק מקום, אלא גם בלגן. נכון, אנחנו צריכים לסחוב החוצה (לגינה, לפארק, לדשא, חצר וכדומה) כל מיני שולחנות, ציוד, מחצלות, כיבוד – אך זה הרבה יותר מהנה מאפשר להיות ספונים בבית וכמובן ההשקעה משתלמת בצורת "לא צריך לסדר את הבית לפני / וגם אחרי.
4. אפשרות לחגוג יום הולדת קייצי עם מים, בריכות מתנפחות או אפילו יום הולדת בים, ולערוך חגיגה אמיתית שכולה כיף ושעשוע.
5. יום הולדת קייצי שנופל על החופש הגדול מאפשר להזמין רק חברים טובים ולא את כל הגן או הכתה, למי שתמיד רצה לעשות את זה אבל במשך השנה זה פשוט לא מקובל. אז בחגיגת יום הולדת קיץ זה מאוד מקובל. במילא הילדים אינם נפגשים בגן או בכתה, הם בחופש ולכן אפשר להזמין כמה חברים טובים, לחגוג איך שרוצים ולהימנע מהפקות מסובכות שלא לדבר על הוצאות אסטרונומיות.
יום הולדת קיץ – רעיונות להפעלה עצמית:
1. יום הולדת סביב פעילות מים: ראו יום הולדת מים . המון רעיונות להפעלת יום הולדת קייצי משגע עם פעילויות רטובות, בועות סבון, בריכות ויצירה בנושא מים.
2. יום הולדת בים: ראו יום הולדת בים . רעיונות מדליקים לעריכת יום הולדת בקיץ בחוף הים, לקבוצה גדולה של ילדים או קבוצת חברים מצומצמת. יום הולדת קייצי ומקורי מאוד, שאף אחד לא ישכח לעולם, במיוחד לא הילד החוגג (וההורה הסוחב... ויש מה לסחוב ליום הולדת בחוף הים, האמינו לי).
3. יום הולדת קיץ בבית, בחצר או בגינה:
הזמנות: חלקו הזמנות קשורות בצדף, עם תמונות רקע של גלים, שמשיות, שמש וכדומה והזמינו את כולם למסיבת יום הולדת קיץ!
תפאורה: בבית או בחצר / גינה / פארק: מוסיקת הוואי, אווירה של חופש בכל פינה. חלקו לאורחים שרשראות פרחים, או הכינו שרשראות פרחים באחת מפינות היצירה. פרשו מחצלת גדולה וערכו כמה פינות ישיבה נוחות וכיפיות למשחק או רביצה.
כיבוד: הגישו ברד צונן (קל להכינו בבית בעזרת בלנדר, כמה קוביות קרח, מים קרים וסירופ פטל. הגישו את הברד בכוסות פלסטיק שקופות או כוסות חד פעמיות יפות שקופות ושימו בכל כוס מטריה צבעונית או קש שתייה מעוטר בסרטים, כדי להכניס את כולם לאווירה.
אבטיח חתוך למלבנים קטנים ופירות טרופיים – אפשרי, ליצירת אווירת חופש קסומה: אננס, מנגו וכדומה ומיצי פירות אם רוצים.
קרטיבים או שלגונים - הניחו בצידנית מלאה קרח וקרחומים. אם אתם רוצים להרגיש ממש בחוף הים, תנו לאחד המבוגרים את הצידנית שיעבור בין האורחים והילדים ויצעק: "ארטיק, קרטיב, שוקו, בננה, לימון..." זה יהיה מאוד משעשע.
פיצות קטנות, נקניקיה בלחמנייה או קלחי תירס חתוכים ל 3. הכינו מראש הרבה מים קרים והזכירו לכולם לשתות מדי חצי שעה בערך.
עוגת יום הולדת קיץ: עוגת בריכה או עוגה של חוף ים. קל מאוד להכין. מכינים עוגה רגילה (שוקולד) עגולה, חותכים ומוציאים חלק מהמרכז כך שנוצר חור במרכז העוגה. ממלאים אותו בג'לי כחול או ירוק, מקשטים בבובות קטנות יושבות על סוכריות גומי עגולות כמו גלגלי ים, מטריות קטנות על החוף מסביב לבריכה וכדומה.
יום הולדת קיץ – הפתעות ופרסים: מדבקות בנושא קיץ, צלחת מעופפת, כדור ים קטן מתנפח, צעצועים מתנפחים אחרים, משפריצי מים קטנים, בלוני מים, מאוורר קטן, מצופים לבריכה, סט כלי ים או חול, כף ודלי וכדומה. לחילופין, אם אתם עורכים כמה פינות יצירה, הילדים ייקחו הביתה את היצירות שהכינו ביום ההולדת, בנושא קיץ.
יום הולדת קיץ – עמדות יצירה:
1. עמדות יצירה בצבעי אצבעות או צבעי ידיים. צבעים הדומים לצבעי גואש אך אינם צבעי גואש! צבעי ידיים נשטפים במים יחסית בקלות. אפשר לצבוע על הגוף או על גליונות נייר גדולים, לחתום טביעת אצבעות עם הצבעים או ליצור צורות עם חותמות גדולות.
2. הכנת ספירלת צבעים בעצמכם: אפשר לקנות קרוסלת צבעים בכמה עשרות שקלים, ואפשר גם לבד:
מוציאים מהארון את מייבש החסה שלכם ומבקשים גם כמה מייבשי חסה מהשכנים והחברים. אם אין לכם, תוכלו לקנות בחנויות זולות (בוודאי בשוק, אך גם בחנויות זולות אחרות) מייבשי חסה פשוטים בכ 10-15 שקלים. הרבה יותר זול מקרוסלת צבעים שאפשר לקנות בחנות צעצועים, ועושה את אותה עבודה. מה עושים עם מייבש חסה בכלל? לוקחים צלחת קרטון או נייר (לא חייב להיות עגול). מניחים בתוך מייבש החסה ועליו משפריצים כמה נקודות צבע בכל מיני צבעים. מסובבים את מייבש החסה ומוציאים את היצירה: הצבים ניתזים בסיבוב על גבי הצלחת או הנייר ויוצרים יצירה מיוחדת בצבעים. אם השגתם מספר מייבשי חסה, נותנים לכל ילד או קבוצת ילדים מייבש חסה, צבעי ידיים ומבוגר אחראי. מבקשים מראש לבוא בבגדים שניתן לכלכלך, בגדי ים או נותנים לילדים סינרים גדולים כדי לשמור על הבגדים.
3. קישוט כוסות פלסטיק שקופות בצבעי טוליפ, או קישוט בקבוקי שתייה (בקבוקי מים מינרלים קטנים או בקבוקי שתייה שקופים רב פעמיים). פעילות מתאימה למסיבת יום הולדת בקיץ ובנושא מים.
4. יצירת כובע מצחיה מסול: גוזרים סול צבעוני בצורת אליפסה ומוציאים את המרכז, משאירים שוליים רחבים מקדימה למצחיה. נותנים לילדים צבעי טוליפ, נצנצים וכל מיני אלמנטים קישוטיים להדבקה.
את כל היצירות הילדים יכולים לקחת הביתה בתור הפתעות.
5. קישוט חלוקי נחל: אוספים בחוץ כמה אבנים בגודל בינוני ומקשטים עם הילדים אבנים ליצירת חיפושיות או חיות קטנות אחרות. בעזרת צבעי טוליפ אדום ושחור מקשטים את האבן ובעזרת מנקה מקטרות אדום או שחור יוצרים מחושים ומדביקים לאבן.
6. הכינו סירות נייר, מניפות ממקלות ארטיק ונייר צבעוני, או שרשראות צדפים.
יום הולדת קיץ – משחקים:
1. משחק ים: בד כחול גדול כמו סדין או מפת שולחן חד פעמית כחולה (שעלותה כמה שקלים) תהפוך לים מקסים! צרו עם הילדים דגים מקרטון או סול וקשטו אותם. הדביקו אל המפה הכחולה והנה ים לרשות הילדים, למשחק וגלגול. משחקים נוספים: שני מבוגרים אוחזים ב"ים" משני צידיו ומנערים אותו, והילדים צריכים לעבור מתחת לים הסוער (כל פעם ילד אחד לפי תור כדי למנוע בלגן ונפילות).
2. את אותו ים הפכו למשחק מעבר בים בעזרת רפסודות: גזרו מסול כמה מלבנים גדולים, בערך בגודל 30 ס"מ, צבעו את השוליים בחום או הדביקו חתיכות סול קטנות למראה רפסודה קטנה. פרשו את סדין או מפת הים הכחולה ותנו לכל ילד שתי רפסודות. המשחק: הילד צריך לעבור את הים באמצעות שתי הרפסודות, כאשר בכל פעם הוא מניח לפניו רפסודה אחת ועומד עליה. לוקח את הרפסודה שמאחוריו, מעביר לפניו וקופץ אליה וחוזר חלילה, עד לנקודת הסיום.
3. לדוג דגים: הכינו דגים מסול והדביקו מגנט לכל דג. הכינו חכות ממקלות עץ קשורים בחוט. בסוף כל חוט הדביקו מגנט. על הילדים לדוג כמה שיותר דגים בתחרות, בזוגות או לפי צבעים. כולם יקבלו פרסים קטנים, למשל ארטיקים, מדבקות קיץ, משרוקיות, בלוני מים וכדומה.
4. משחק קשי שתייה: נסו להרים במבה או צ'יטוס בעזרת שאיפה דרך קש שתייה והעברת הבמבה לצלחת אישית. המנצח הוא זה שהצליח להעביר לצלחת שלו הכי הרבה במבה. הערה: מנסיון, פעילות זו מתאימה לבני 7 ומעלה, ערכו ניסוי מוקדם בבית עם הילדים שלכם. רוב הילדים הצעירים אינם מצליחים או מתקשים מאוד להחזיק את הבמבה על הקש.
משחק קשי שתייה נוסף שמתאים לגילאים שונים: צרו מסלול עם קשי שתייה, חברו קשי שתייה וצרו מסלולי שתייה מפותלים.
5. משחקים בבלוני מים: פיצוץ בלוני מים על מטרות או מירוץ שליחים עם בלוני מים.
6. פעילות עם ספוגים טבולים במים, מילוי דליים במים באמצעות ספוגים, יצירת חיות מספוג, או קליעה למטרה עם ספוגי מים קטנים. אפשר לגזור ספוגי מים לגודל וצורה הרצויים.
תכננו יום הולדת קיץ מושלמת עם רעיונות מדליקים להפעלות בים ובבריכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה