יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

יום הולדת אגדות


יום הולדת אגדות, יום הולדת מקסים ומשעשע, טעים, יצירתי ומלא פעילויות, יום הולדת מהאגדות!
זמן הפעילות: שעה – שעתיים, תלוי כמה אגדות בוחרים, ובהתאם לכך – כמה יצירות והפעלות תהיינה.
יום הולדת אגדות מתאים לגילאי: 4-10, יתרונו בכך שאפשר לבחור מספר מצומצם של אגדות כך שלא יהיה עומס של פעילויות לגילאים הקטנים, או תחנות רבות יותר, לילדים גדולים.
התכנים של יום הולדת אגדות מותאמים בקלות לגילאים שונים ולשני המינים, בנים ובנות, כך שאפשר לארגן מסיבת יום הולדת אגדות בכל מצב וגיל. יום הולדת אגדות מתאים לפעילות בתוך הבית או מחוצה לו, כך שאפשר לחגוג יום הולדת אגדות בכל עונה, בחוץ או בבית, בחצר או בגינה ציבורית / פארק, לפי רצונכם.
לפניכם רעיונות שונים ליום הולדת אגדות, התאימו את סוג הפעילויות ליום הולדת בנים/בנות או גם וגם, ולפי גיל. בהצלחה!
יום הולדת אגדות קל יחסית להכין והילדים יתלהבו מאוד מהתחנות השונות. הרעיון הכללי הוא שהילדים מתנסים בפעילויות שונות לפי אגדות וסיפורים מוכרים. כדי להתאים יום הולדת אגדות לילדים גדולים יותר, אפשר להרחיב את האגדות לעולם הספרים שילדים בגילאי בית הספר כבר קוראים, למשל: מנהרת הזמן, יומנו של חנון, הארי פוטר, ווינטר בלו ילדת פיות וכדומה.
בכל תחנה יעסקו הילדים בפעילות כלשהי הלקוחה מאחת האגדות. יום ההולדת יכולה לכלול תחפושות ואיפור בהתאם לנושאים, תלוי בגיל.
הזמנות: הכינו הזמנות בצורת סיפור אגדה או בצורת ספר, קשטו בצבעים: בורדו, אדום, כחול, זהב, ירוק.
תוכלו להדפיס תמונות מאגדות וסיפורים שונים ולשלבם בהזמנה. נסחו הזמנה בסגנון: "אנו מזמינים אתכם לחגוג עם___ את יום הולדתו ולהיכנס איתנו לעולם האגדות והסיפורים היפים ביותר..."
יום הולדת אגדות - תחנות, פעילויות ויצירה: נצי מספר פעילויות לכל אגדה, המתאימות לגילאים שונים, כך שתוכלו לבחור את הפעילות המתאימה לכם לפי גיל הילד או הילדה.
1. עליסה בארץ הפלאות: בניית מגדל קלפים, צביעת פרחי נייר לבנים באדום (בסיפור עליסה פוגשת קלפים שצובעים שושנים באדום, כדי שהמלכה לא תשים לב שהם שתלו בטעות שושנים לבנים). כיבוד אפשרי: "שיקוי קסמים" (מיץ פטל) או עוגות מיניאטורות שכתוב עליהם "אכלו אותי".
2. שלגייה ושבעת הגמדים: הכנת גמדים מגביעים ריקים של מעדני חלב, הוסיפו צמר לשיערות, עיניים זזות מפלסטיק, צבעו פנים וצרו כובע גמדים משאריות בדים, הדביקו בראש הגביע. החבאת "תפוחים" בגינה, על הילדים למצוא את כל התפוחים שהוחבאו בגינה, החביאו אותם במיקומים בדרגת קושי המתאימה לגיל: בין השיחים, על העצים וכדומה. את ה"תפוחים" תוכלו להכין מכדורי קלקר צבועים באדום. כיבוד אפשרי: תפוח מסוכר.
3. עמי ותמי: הכנת בית ממתקים, או הכנת דברים מתוקים. למשל: קישוט עוגיות: הכינו עוגיות כמספר הילדים + עוד קצת ספייר, תנו לילדים קרם וניל וממרח שוקולד (שני צבעים, שיהיה מעניין), סוכריות צבעוניות, עדשים, קוקוס ושוקולד צ'יפס, תנו להם למרוח את העוגיות בקרם ולקשטן כרצונם. ילדים גדולים יותר: עיצוב קאפ-קייקס או מאפינס עם בצק סוכר. הכנת בית של עמי ותמי: עוגה קטנה אישית לכל ילד, עם ביסקוויטים מסודרים בצורת גג. הילדים יקבלו ממרח שוקולד וממתקים שונים לקישוט הבית: קורנפלקס, עדשים, סוכריות גומי, בייגלה וכדומה. כיבוד אפשרי: נו, באמת...
4. הארי פוטר: ערכו מופע קסמים קצר, או למדו את הילדים קסם קל.
5. מנהרת הזמן: הדגימו התפרצות הר געש (ראו: כיצד להכין הר געש) , צבעו דינוזאורים, שחקו "הרצל אמר" או משחקים של פעם.
6. יומנו של חנון: קנו יומן קטן שבו כל ילד יצטרך לכתוב ברכה או קטע משעשע לילד או ילדת יום ההולדת. פעילויות נוספות: מבוכים, ציור קומיקס או כתיבת קומיקס בקבוצה.
7. פיטר פן וטינקרבל: יצירה של שרביט קסמים או כנפי פיה של טינקרבל. לבנים: יצירת חרב של פיטר פן.
8. אצבעונית: הכנת בובות קטנות, או פרחי נייר.
9. הנסיכה והצפרדע: משחק צפרדעים, משחקים עם "כדור זהב", משחק דייג, משחקי מים.
10. ספר הג'ונגל: לגיל צעיר: שימו מוסיקת ג'ונגל או את מוסיקת הנושא מהסרט / הצגה ותנו לילדים להציג דמויות של חיות. לילדים גדולים יותר: הכנת שיפודי פירות טרופיים, קישוט קליפות קוקוסים, סולמות חבלים בגינה ציבורית או בפארק.
11. החתול במגפיים: משחק הליכה במגפיים או נעליים גדולות (של אבא). אפשר לקשט את הנעליים, למשל להדביק עליהם נייר אדום כך שיראו כמו המגפיים של החתול מהסיפור. 12. שודדי התיבה האבודה: משחק חפש את המטמון, לגדולים עם רמזים, לילדים – מסלול קצר שבסופו יימצא ארגז מקושט כאוצר ובו פרסים והפתעות יום ההולדת, או מטבעות שוקולד, או ממתקים אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה