יום חמישי, 22 ביולי 2010

יום הולדת בים | בחוף הים


רוצים לחגוג יום הולדת בים או יום הולדת בנושא ים? הגעתם למקום הנכון! תוכלו למצוא כאן את כל מה שאתם צריכים כדי לארגן יום הולדת בים, רעיונות וגם טיפים איך להפוך את ארגון יום הולדת ים לקל יותר.
יום הולדת בים, ובמיוחד לילדים, דורש השקעה מצדכם בארגון. כפי שתראו, יש כמה דברים שעליכם לקחת איתכם לחוף הים, ציוד למסיבה וציוד עבור הילדים, הרבה שתייה ומשחקים. יום הולדת בחוף הים מתאימה לקבוצה קטנה של ילדים, שאתם וכמה מבוגרים נוספים יכולים להשגיח עליהם, וגם זה בלי להיכנס לים אלא לערוך פעילות בחוף הים. אם אתם רוצים להזמין קבוצה גדולה של ילדים מוטב כי תיידעו את ההורים מראש שאתם מבקשים מהם להישאר במקום ולא להשאיר את הילדים שלהם לבד ביום ההולדת. כל ענייני הבטיחות הנ"ל מחייבים בכל זאת התארגנות מיוחדת שבימי הולדת רגילים קיימת במידה פחותה יותר.
יום הולדת בים אפשר לחגוג בכל מיני צורות: קומזיץ בים או על האש, מחייב בדיקה מראש של חוף שמותר בו להבעיר אש, ויש הבדל בים מדורה לבין ברביקיו. אך זו אפשרות. אל תתחכמו, בררו מראש היכן יש אישור כזה, מאחר ופקחים כן יגיעו לסגור את החגיגה שלכם או לבקש מכם לכבות את האש וחבל שתהרסו את המסיבה שלכם באמצע.
אם אתם רוצים לחגוג יום הולדת בים לילדים יש לנו כמה רעיונות מדליקים בשבילכם.
אך ראשית, בואו נסכם את ענייני הבטיחות: ללא קשר לגיל הילדים, השגחת מבודרים היא חובה כשמעורבים ילדים ומים, בכל גיל ולא רק בים. אפשר להשתמש בחוף הים כתפאורה למסיבה ואת הפעילות עצמה לערוך בבריכות מים מתנפחות או בריכות פלסטיק קטנות על החוף, במקום שאינו מפריע לאחרים או על הדשא במידה ומותר.
גם במקרה כזה, עדיף שכל ילד יהיה מלווה בהורה שלו ואסור להוריד את העיניים מהילדים, גם בריכת פעוטות עם מים בגובה 10 ס"מ הם סכנה לילדים קטנים.
עד כאן חלק החובה. ועכשיו לפעילות המשמחת, או: כך תארגנו יום הולדת בחוף הים.
הזמנות: שילחו הזמנות על גבי רקע של גלים, הדביקו מטריות קטנות (כאלה של משקאות), מקלות ארטיק צבעוניים או מדבקות של שמשיות וצעצועי חול.
אפשר להכין הזמנות בצורת שמשיות או כוכבי ים, כיד הדמיון הטובה עליכם.
ציינו בהזמנה מקום, תאריך, ושעת האירוע. ציינו מספרי טלפון ניידים להכוונה למקום. בנוסף ציינו שיש להביא בגד ים, בגדי החלפה, מגבת וכובע. הכינו גם אתם כמה מגבות ספייר, קרם הגנה לשמש וכובעים עבור הילדים. ציינו כי הנכם מבקשים שלא להשאיר ילדים ללא השגחה במהלך יום ההולדת.
אם אתם מתכננים יום הולדת ים מרובת משתתפים, ואינכם יכולים לשמור על כל הילדים בעצמכם, עליכם להודיע להורי הילדים שישארו להשגחה. מכיוון שכך, כדאי שתדאגו גם לכיבוד קל ושתייה עבור המבוגרים.
ליום הולדת בים תצטרכו להגיע כשעה וחצי לפחות לפני תחילת המסיבה לצורך התארגנות. ראשית, עליכם לבחור מיקום טוב ונוח לכולם, רצוי רחוק מקו המים וקרוב למקלחות (מייד נסביר מדוע).
שנית, עליכם לפרקו ציוד רב יחסית מהרכב / ים ולסדר אותו.
ציוד נדרש לעריכת יום הולדת בים לילדים:
1. מספר בריכות מתנפחות, בריכות פלסטיק ובריכות פעוטות קטנות.
2. 2-3 מחצלות קש גדולות: אחת לילדים ולפעילות, אחת למבוגרים ואחת נוספת לציוד שלא רוצים שיתמלא חול, לאוכל, ועוד.
3. יום הולדת בים מחייבת שמשיות. גם אם בחרתם מקום מוצל או שיש בו שמשיות, אינכם יודעים מראש אם יהיה מקום פנוי מתחת לשמשיות ובנוסף, השמשיות ישמשו לגבול המסיבה, לקישוט ותליית שלטים ולתוספת אווירה. שמשייה אחת מעל שולחן הכיבוד, שמשיות נוספות להורים ולפעילות הילדים.
4. שולחן כיבוד אחד או שניים קטנים.
5. אפשר להסתדר גם בלי כסאות פלסטיק, אבל אם יש לכם דרך לסחוב גם כמה כאלה, זה יהיה נחמד עבור ההורים או לפחות חלקם. אם יש לכם חברים טובים שבאים למסיבה, בקשו מהם עזרה בהבאת חלק מהציוד ברכב שלהם, למשל כסאות או שמשיות.
6. יום הולדת בים יצריך הרבה שישיות מים מינרלים, נוסף על השתייה הקלה שאתם מביאים. בקבוק מים מינרלים מספיק בערך לכוס שתייה עבור 10-15 אנשים. קחו בחשבון גם מבוגרים וגם ילדים, וקחו בחשבון לפחות 4-5 כוסות מים לאדם. ליום הולדת בים שבה משתתפים 10 ילדים ו 10 מבוגרים, 3 שישיות מים מינרלים יספקו מים לכולם, קנו 4 שישיות ותהיו בטוחים שלא יחסר. עם מים, עדיף לקנות יותר מאשר פחות, זה לא יקר, שישיית מים עולה כ 10 שקלים, ואת מה שנותר תוכלו לקחת הביתה בסוף. זה עדיף מאשר להצטרך לצאת באמצע לקנות מים. אם אתם חוששים שלא יהיה לכם מקום ברכב לסחוב את זה, בקשו עזרה מ 2 חברים טובים, והעמיסו מראש את הרכב שלהם בחלק מהציוד.
7. משחקי מים וחול: דליים, כפות, מסננות, מריצה קטנה, בועות סבון, גלגל ים חמוד, ברווזי גומי וצעצועי אמבטיה משעשעים.
8. חומרי יצירה בהתאם לתוכנית היצירה שאתם מתכננים.
9. ציוד נוסף להפעלה לפי סוג ההפעלה שאתם מתכננים: מצנח או סדין גדול, אוהל כדורים וכדומה.
10. לא לשכוח את הממתקים, האוכל לילדים, עוגת יום הולדת, נרות, בלונים או סרטי קישוט.
11. מצלמה, פלאפון להכוונת כל אלה שלא מצאו את המקום.
12. משאבת ניפוח לבריכות מתנפחות וצעצועי מים מתנפחים, אחרת תגמרו את הריאות שלכם עוד בטרם התחילה המסיבה וסביר להניח שגם לא תספיקו לנפח שום דבר.
13. כלי כיבול גדול למילוי מים בבריכות. דלי גדול, גיגית.
14. צידניות לשמירת קירור האוכל עד לסידורו על השולחן.
ארגון שטח חגיגת יום הולדת בים:
התמקמו מראש בשטח ריק יחסית, לא המוני, רחוק מקו המים כדי שהילדים לא ירוצו לים, בקרבת חול או על החוף, עדיף קרוב למקלחות כדי שיהיה לכם קל למלא את הבריכות הקטנות במים.
פרשו את המצלות וסדרו את הכסאות והשולחנות, הציבו שמשיות מעל שולחן הכיבוד ומעל המחצלות.
נפחו את בריכות הגומי, אם יש לכם בריכות פלסטיק או ניילון נפחות שלא מצריכות ניפוח זה מעולה, אבל יתפסו הרבה מקום ברכב. השתמשו במשאבת ניפוח, וקחו איתכם מראש אפילו שתיים כאלה, למקרה שאחת תשבוק חיים או כדי לחלק ביניכם את עבודת ניפוח הבריכות והצעצועים המתנפחים, כדי לקצר את זמן הארגון.
מקמו את הבריכות לצד המחצלות. פתחו שמשייה או שתיים כך שיצלו על הבריכות.
מלאו את הבריכות מים: אם התמקמתם ליד המקלחות, זה ייקח פחות זמן, אך בכל מקרה זו עבודה לא פשוטה, כבדה, שלוקחת הרבה זמן. תצטרכו לחזור ולמלא את הבריכות די הרבה פעמים. הבשורה המשמחת היא שאתם ממלאים כמות מזערית של מים בבריכות, מטעמי בטיחות. לכן לא תצטרכו למלא כמות גדולה בכל בריכה. השתמשו בדלי גדול כדי למלא את הבריכות.
פזרו בבריכות ולצדן צעצועי מים וחול: מסננות, דליים, ברווזי גומי וצעצועי אמבטיה, בועות סבון וכדומה.
את האוכל השאירו בנתיים בצידניות. אין צורך לסדר את כל הכיבוד על השולחן, גם לא את כל המים. השאירו בצידניות ומלאו את החסר מדי פעם.
על כסא בצד הניחו כמה מגבות וקרם הגנה לשמש למי ששכח.
נפחו בלונים וקשטו את השמשיות בבלונים וסרטי יום הולדת.
פרשו מפה על שולחן הכיבוד, הצמידו אותה לשולחן עם דבק סלוטייפ רחב או מסקינטייפ כך שלא תעוף.
סדרו את הכלים החד פעמיים על השולחן. טיפ: בכל יום הולדת או מסיבה בחוץ, כדי למנוע מהכלים לעוף לכל עבר, אל תפרשו אותם על השולחן. במקום זאת, שימו את כל הכלים (צלחות, כוסות, מפיות, סכו"ם) בתוך סלסלת קש גדולה והניחו אותה במרכז השולחן, האורחים כבר יוציאו מתוכה כל מה שהם צריכים.
פעילות ליום הולדת בים:
למעשה, ברגע שסיימתם את הארגון המפרך הזה, שתקוותי שהטיפים כאם יעזרו להפוך אותו לפחות מפרך ויותר מתוכנן, המסיבה שלכם כבר יצאה לדרך. כל מה שהילדים צריכים זה חוף ים, חול ברגליים, בריכות עם מים ומשחקי המים המדליקים ובועות הסבון שלכם כבר יעשו את העבודה.
יחד עם זאת, אפשר לתגבר ב 2-3 פעילויות קצרות ונחמדות. לאחר שכולם מתאספים, כחצי שעה אחרי תחילת יום ההולדת, כשכולם כבר מיצו את ההשתוללות בבריכות הקטנות ובחול, ערכו 2 פעילויות חמודות.
יום הולדת יםהצעות לפעילויות ועבודות יצירה קלות:
1. תחרות בניית ארמונות חול. ספקו מראש צדפים ואלמנטים מהטבע שיוכלו לשדרג לכולם את הארמונות.
2. לחילופין, בנו כולם יחד ארמון חול ענקי עם מנהרות מים.
3. מילוי בקבוקי חול.
4. יצירת ים בבקבוק או צנצנת: רוצים ליצור ים משלכם בתוך צנצנת? איספו מראש כמה צנצנות ריקות של מחיות פירות או בקבוקונים קטנים שקופים מפלסטיק. מלאו אותם במעט מים, מעט שמן תינוקות, חרוזים צבעוניים, צדפים, חול ים, נצנצים וצבע מאכל כחול (מעט) וכל ילד ייצור ים פרטי משלו בצנצנת!
5. משחקי קליעה למטרה עם משפריצי מים או אקדחי מים.
6. הביאו ספוגים פשוטים מהבית וערכו תחרות מילוי דליים בעזרת ספוגים טבולים במים.
7. יצירת כוכב ים או דגים מספוגים (ניתן לגזור את הספוגים, לצבוע, להדביק עיניים מפלסטיק ועוד).
יום הולדת ים – כיבוד:
הימנעו מסחיבת פשטידות וכל מיני מזונות מבושלים ובעיתיים, שקשה לשמור על טריותם בים ועליהם להיות מוגשים חמים שזו בכלל בעיה, כי אין לכם איפה לחמם. יום הולדת בים לא מתאימה לכיבוד כמו פיצות או נקניקיות בלחמניה כי זה יוגש קר. מה כן? פיתות עם חומוס בצידנית (חובה לשמור עליהם בצידנית עד לארוחה כי החומוס יתקלקל בחוץ מאוד מהר), חצאי פיתות עם שוקולד, קלחי תירס, אבטיח / מלון חתוך מראש ושמור בצידנית, חטיפים וממתקים, שלוקים בצידנית עם קרח.
למבוגרים: אפשר להכין טורטיות מגולגלות עם ממרחים (אבוקדו, גבינה ועגבניות מיובשות וכדומה) או לכלת על בורקסים וקרואסונים. עוגת יום הולדת זה מאסט, כמובן. העדיפו כיבוד שכולל פירות טריים ונוזלים וחטיפים שקל יותר לסחוב ולשמור בים. מי שרוצה להשקיע יכול לגשת למזנון הקרוב ולהזמין כמה צלחות צ'יפס גדולות שיספיקו לכולם, אבל קחו בחשבון שבמהלך יום הולדת, כשהילד שלכם חוגג והבלגן חוגג, לעמוד בתור למזנון ולחכות שם 20 דקות להזמנה ולסחוב הכל חזרה זו פעילות מכבידה בפני עצמה. לכו על כיבוד פשוט, הייחוד במסיבה הזו הוא חוף הים, זה לבד הופך את יום ההולדת הזו למשהו מיוחד.
יום הולדת יםפרסים והפתעות:
אם ערכתם פעילויות יצירה, הילדים יקחו איתם את היצירות שהכינו. הפתעות ופרסים נוספים: בועות סבון, בלוני מים, סט מיני של כלי ים או חול, משפריצי מים, צלחת מעופפת, כדור ים מתנפח וכדומה.
עוגת יום הולדת ים: עוגה שקל מאוד להכין: עוגה בצורת בריכת שחייה (עוגה עגולה, הוציאו חלק מהמרכז והחליפו בג'לי כחול או ירוק, קשטו סביב במטריות קישוט, שימו על הג'לי כמה סוכריות גומי עגולות כמו גלגלי ים ועליהן הניחו דמויות או בובות קטנות). או עוגת חוף ים: קוקוס או פירורי ביסקוויטים ישמשו למראה חול הים – פזרו אותם על המגש. על ה"חול" הניחו עוגת שוקולד וקשטו אותה ואת ה"חול" במטריות קישוט, צרו גלים של ים מבצק סוכר כחול.
זהו! יום הולדת בחוף הים היא חגיגה מושלמת לילדים, יום הולדת בים הילד שלכם לא ישכח לעולם! מה שכן, אתם תעבדו קצת קשה... הפרס שלכם על ההשקעה יהיה החיוך של הילד ושל נהל הבנק שלכם. יום הולדת בחוף הים יוצר זול יותר מלהזמין מפעיל ליום הולדת ובוודאי משכירת מקום לחגוג את המסיבה. כך שיש לכם רווח כפול. תהנו, והרבה מזל טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה