יום שלישי, 19 ביולי 2011

יום הולדת מכוניות דיסני - ספידי מקווין


עם יציאת הסרט החדש, מכוניות 2 מבית דיסני פיקסאר, הילדים שלכם בטח כבר לא יכולים לחכות לרוץ לקולנוע לראות את ספידי מקווין בהרפתקאותיו החדשות, ולפגוש שוב את כל דמויות מכוניות של דיסני, אלה המוכרות לנו גם מהסרט מכוניות הראשון, שיצא לפני מספר שנים.
אז למה לא לנצל את הרעיון הזה, כדי לערוך יום הולדת סביב נושא מכוניות דיסני, או מכוניות בכלל?
ילדי הגן יהנו מאוד ממסיבת יום הולדת כזו, וגם ילדי הכתות הנמוכות ימצאו בו עניין, במיוחד לילד שאוהב מכוניות. אפשר לקחת מנושא כזה רעיונות לעריכת יום הולדת בנושא מכוניות באופן כללי, לאו דווקא מכוניות מהסרט של דיסני, אם מדובר בילדים גדולים יותר.
מוכנים לארגן יום הולדת מכוניות? מבטיחה לא לעשות את זה מסובך מדי, או יקר מדי, בשביל אף אחד! יש כאן המון רעיונות לעריכת יום הולדת מכוניות של דיסני, תוכלו לבחור רק את הרעיונות שמתאימים לכם.
יום הולדת מכוניות – ספידי מקווין, הכנת הזמנות: הדפיסו הזמנות עם ציורים של ספידי מקווין, או לחילופין, הדפיסו תמונה של מכונית אדומה וכיתבו עליה את ההזמנה. אם יש לכם גלגלים קטנים שהתפרקו מכל מיני מכוניות צעצוע או אופנועי צעצוע, אפשר להשחיל גלגל על סרט, ולקשור אותו להזמנה.
אפשר לנסח הזמנה ברוח המסיבה, למשל: הספירה לאחור מתחילה... 3, 2, 1. ספידי מקווין מזמין אתכם
לקחת חלק במירוץ למסיבת יום הולדתו ה __ של ___ " וכדומה.
יום הולדת מכוניות – קישוטים: קשטו את אזור המסיבה עם שלטי תנועה מאולתרים. זו פעילות שילד יום ההולדת ייהנה לקחת בה חלק, ועבור המוזמנים שלכם, זו תהיה הקפצה מעולה להתחלת החגיגות. תוכלו להוסיף דגלי מירוץ בדוגמת משבצות שחור לבן וכדומה.
לקישוט השולחן והפיכתו למסלול מירוצים כמו בסרט מכוניות, כסו את השולחן במפת נייר לבנה או נייר לבן ארוך שניתן לקנות בחנויות יצירה. על הנייר הלבן הדביקו פס בריסטול שחור עבה לכל האורך, בדוגמת כביש. ציירו פסים צהובים בצדדים כמו שוליים.
במרכז הכביש הציבו את עוגת יום הולדת מכוניות המדהימה שלכם. סביב הניחו כמה מכוניות צעצוע פשוטות ונקיות, לקישוט.
תלו בלונים אדומים וכחולים, פוטרים או סרטי נייר של מכוניות או של ספידי מקווין.
כוסות וצלחות עם דמויות הסרט מכוניות ישלימו את שולחן יום ההולדת והוא ייראה כמו שולחן מהסרטים.
אם אתם עורכים יום הולדת מכוניות דיסני בחצר, תוכלו להכין תפאורה קטנה מתוך הסרט מכוניות, בעזרת קופסאות קרטון גדולות, צבועות ומקושטות כמו תחנת הדלק מהסרט, בית הקפה וכדומה. ניתן לגזור מהקרטונים דלתות וחלונות ואפילו להכין רמזור.
יום הולדת מכוניות – פעילות, הפעלה, משחקים, יצירה: קחו מחלק זה רעיונות להפעלה לפי גיל הילדים ומספר הילדים.
1. לקטנים: סדרו באזור המסיבה מכוניות צעצוע מגדלים שונים, מכוניות פשוטות, משאיות, מערבלי בטון וכדומה. ניתן לקנות כלי חול וים בצורת מכוניות, גם אלו יעסיקו את הילדים יפה עד שכל האורחים מתכנסים.
2. מרוץ מכוניות צעצוע בקבוצות לפי מספר המכוניות שיש לכם. אפשר להשתמש במכוניות קפיץ או במכוניות שלט, ולערוך מרוץ קצר בזוגות או בקבוצות קטנות.
3. מרוץ החלפת גלגל: אם יש לכם גלגל ישן, אפילו גלגל של אופניים, משחק מרוץ החלפת גלגלים יתגלה בתור משחק כיפי ומעורר התלהבות! הציבו בחצר קונוסים בשתי שורות וחלקו את הילדים לשתי קבוצות.
תנו לכל קבוצה גלגל. כל קבוצה מסתדרת בטור, וכל ילד בתורו צריך לגלגל את הגלגל דרך הקונוסים עד לקו הסיום. הקבוצה הראשונה שכל משתתפיה עברו את המסלול בהצלחה, היא המנצחת. לחילופין, אפשר לעשות כל מיני וריאציות על המשחק הזה, בהתאם לגיל הילדים ומספר המשתתפים, למשל: מרוץ בזוגות, מרוץ שליחים עם גלגלים ועוד.
4. יצירה מיוחדת ליום הולדת מכוניות: יצירת גביע ניצחון של ספידי מקווין. השתמשו בכוסות פלסטיק פשוטות וקשיחות, נייר עטיפה בצבע זהב, מנקי מקטרות בצבע זהב לידיות הגביע. חוררו מראש חורים בכוסות כדי שהילדים יוכלו להשחיל את מנקי המקטרות בצדדים. תנו לילדים דבק להדביק את נייר הזהב על הכוסות, להשחיל את הידיות וספקו קישוטים שונים כמו מדבקות עם מספרים, מדבקות זוהרות, מדבקות או ציורים של ספידי מקווין ושל מכוניות.
5. לילדים גדולים: ניתן לקנות ערכות פשוטות שעולות כמה שקלים, להרכבת מכוניות מעץ וצביעה.
6. יצירת מסלולים על גבי בריסטולים היא יצירה כיפית למסיבת יום הולדת מכוניות: הכינו מראש מכוניות צעצוע ישנות שאינכם צריכים, כמספר הילדים, או קנו מכוניות פשוטות. בצלחת פלסטיק, שפכו צבע גואש או צבעי אצבעות (שקצת פחות מלכלכים) ותנו לכל ילד מכונית ובריסטול. הילדים יעבירו את המכוניות בצבע ואז יסיעו אותן על הבריסטול, ליצירת עקבות גלגלי מכוניות בקווים או עיגולים, בהנאה רבה. לייבש ולרשום שמות הילדים על היצירות.
7.  הכנת מכוניות מתוקות: השתמשו בממרח שוקולד להדבקה.
תנו לכל ילד צלחת פלסטיק או צלחת נייר, עוגיות קטנות לגלגלים, פרוסת עוגה מלבנית קטנה, סוכריות עדשים לפנסים, וקישוטים מתוקים כמו סוכריות צבעוניות לעוגה וכדומה. הילדים יקשטו, יצרו מכוניות, יטעמו, יזללו ויהנו.
עוגת מכוניות למסיבת יום הולדת: הכנת עוגה בצורת מכונית אינה מסובכת בכלל. אופים עוגה מלבנית ומוציאים אותה בזהירות מהתבנית. ניתן מראש לשמן ולקמח את התבנית כדי שהעוגה תצא בקלות ובחתיכה אחת. חיתכו מלפנים מלבן קטן מלמעלה, ומאחור פגוש אחורי.
צפו את העוגה בקרם אפשר לצבוע באדום כמו ספידי מקווין, הדביקו פנסים מקדימה (אפשר להכין מעוגיות עגולות או סוכריות), והדביקו בצדדים גלגלים מעוגיות שוקולד גדולות.
כיבוד למסיבת יום הולדת מכוניות: הכינו פנקייקים וצרו מתוכם צורות של מכוניות בעזרת חותכני עוגות בצורת מכונית.
ניתן לחתוך בייגלה גדולים לצורת הגה.
הכינו גלגלים מעוגיות ממולאות.
יום הולדת מכוניות – פרסים והפתעות: הפתעות ליום הולדת מכוניות יכולות להיות מגוונות, הנה רק כמה רעיונות:
1. מגנטים בצורת מכוניות
2. מדבקות של מכוניות דיסני או ספידי מקווין
3. מכוניות צעצוע קטנות
4. ערכות יצירה או צביעה של מכוניות עץ
5. בקיץ: כלי ים של ספידי או כדורי ים של ספידי מקווין
6. הכינו סוכריות על מקל של ספידי מקווין או מכוניות: קנו סוכריות על מקל עגולות ושטוחות, הדביקו על גבי העטיפה מדבקה עגולה של ספידי מקווין או מדבקה של מכוניות.
יום הולדת מכוניות מושלם מחייב מסיבת יום הולדת עם טקס עוגה, המון ילדים שמחים רוקדים ושרים, וילד אחד מאושר במיוחד, שאפשר להרים על כסא מקושט כמו מכונית, או על בימבה (רק תשימו לב להחזיק גם את הילד, ולא רק את הבימבה). יום הולדת שמח!
יום הולדת דינוזאורים
יום הולדת

יום ראשון, 17 ביולי 2011

יום הולדת דינוזאורים

יום הולדת דינוזאורים הוא אחד מימי ההולדת האהובים עליי ביותר לגילאי 4-8, יעיל גם לגילאי 3, בגרסה קלה יותר. איזה נושא מדליק, איזה נושא כיפי לארגון יום הולדת. קל, מהנה, אפשר לשלב בו המון משימות ומשחקים, הילדים מאוד מתחברים לרעיון. אם הילד החוגג יום הולדת אוהב דינוזאורים, אתם יכולים להיות בטוחים שהוא מאוד יהנה ממסיבת יום הולדת דינוזאורים, ישמח אפילו לקחת חלק בארגון, בהכנות, צביעה וסידור ואפילו יעזור לכם לא מעט בכל ההתארגנות להכנת יום הולדת כזו.
כדי להתחיל לתכנן יום הולדת דינוזאורים, צריך לרשום ולהבין את הפרטים הבאים:
1. גיל הילדים: המשימות, משחקי מסיבת דינוזאורים, ואפילו הכיבוד וההזמנות ישתנו לפי גיל הילדים.
2. כמה ילדים משתתפים ביום ההולדת: חשוב לדעת מראש, כדי לתכנן את מספר היצירות, החומרים, האביזרים למשחקים וכולי.
3. היכן תתקיים מסיבת יום הולדת דינוזאורים? האם יש לכם חצר או גינה שאפשר לערוך בה יום הולדת, ואם לא, היכן אפשר לערוך מסיבת יום הולדת דינוזאורים בחוץ, בסביבתכם הקרובה?
4. למי שנולד בחורף, או שמסיבה כלשהי לא ניתן לערוך יום הולדת בחוץ, אפשר לתכנן מסיבת יום הולדת דינוזאורים בתוך הבית או במקום סגור, פשוט בוחרים בפעילויות מתאימות.
מוכנים להתחיל? בחרו לפחות יצירה אחת או שתיים, לפחות 2-3 משחקים, או פעילות אחת ארוכה. הכינו מספיק פעילות לשעתיים, ומצד שני אל תכינו יותר מי הפעלות, כי כל תחנה או הפעלה תעלה לכם קצת כסף וזמן, ואם בסופו של דבר לא תספיקו הכל, זה יהיה קצת חבל ומאכזב.
יום הולדת דינוזאורים – הזמנות: כדי להכין הזמנות ליום הולדת דינוזאורים, הדפיסו עקבות גדולות של דינוזאורים, ונסחו הזמנה בהתאם לגיל הילדים.
למשל, הנכם מוזמנים ליום הולדת של____ שבו נצא למסע חיפוש אחר הדינוזאור מישימישי-טראבל-מייקר הקדום...
אפשר להדפיס הזמנות למסיבת דינוזאורים, לקשור אותן בחוט ולקשור לקצהו דינוזאור קטן מפלסטיק, או סוכריית גומי בצורת דינוזאור עטופה בצלופן קטן.
יום הולדת דינוזאורים – קישוטים וצבעים: צבעים שולטים למסיבת יום הולדת דינוזאורים יכולים להיות מגוונים: ירוק, כחול עמוק, סגול, כתום, אדום וצהוב. הדפיסו תמונות של דינוזאורים או תלו פוסטרים של דינוזאורים. תלו בלונים צבעוניים והדביקו על הכסאות והשולחנות "עקבות" דינוזאורים שגזרתם מנייר.
אפשר להדביק עקבות דינוזאורים על השביל המוביל ליום ההולדת, או בתוך החדר. אפשר להדביק עקבות דינוזאורים על הקירות ואפילו על התקרה.
יום הולדת דינוזאורים הכנת שולחן הכיבוד: כסו את השולחן במפה צבעונית, סדרו עליה כוסות וצלחות צבעוניות, או כוסות, צלחות ומפיות עם ציורים של דינוזאורים או ציורי עקבות גדולים.
לקישוט השולחן אפשר להשתמש במפות גיאוגרפיות שונות וב"סלעים קדומים". הכנת סלעים קדומים: אוספים כמה אבנים פשוטות בצורות שונות, צובעים אותן בצבעי גואש מעניינים ובשילובים שונים של צבעים, כגון: אבן ירוקה וכחולה, אבן זהב, אבן כסף וסגול וכדומה.
במרכז השולחן אפשר להניח עץ מיער הדינוזאורים. כך תכינו אותו: קחו עציץ קטן, תקעו בו ענפים עם עלים, וביניהם תתלו מטבעות זהב או ממתקים חמודים אחרים.
המרכז השולחן תוצב כמובן, עוגת דינוזאורים.
הכנת עוגת דינוזאורים אינה מסובכת כפי שזה נשמע. עוגת דינוזאור ליום הולדת: מכינים עוגת שוקולד מלבנית גדולה, חותכים בסכין לצורה פשוטה של דינוזאור, כלומר מעין גבעה, עם צוואר וראש, וזנב ארוך. להכנת הזנב, אפשר גם להוסיף ולצרף את חלקי העוגה שחתכתם ושאין לכם מה לעשות בהם. מצפים הכל בקרם או בצק סוכר ירוק/כחול/סגול, יוצרים עיניים מסוכריות עדשים, או מבצק סוכר לבן ושחור.
מציירים בקרם בצבע אחר משולשים על גבי הדינוזאור, או חותכים מבצק סוכר בצבע אחר, משולשים ומדביקים לדינוזאור עם קצת סירופ תירס, סירופ מייפל או דבש. סה טו. יש לכם עוגת דינוזאורים מוכנה מאוד בקלות, ודי מהר.
יום הולדת דינוזאורים – משחקים, הפעלות, פעילויות: בחרו פעילות אחת מתמשכת או ארוכה, ועוד שתיים או שלוש פעילויות קטנות, כמו מחשקים או יצירה. אם בחרתם פעילות ארוכה, ייתכן שלא תצטרכו להוסיף יותר מיצירה או משחק אחת, לחימום האווירה לפני תחילת הפעילות המרכזית. הכל תלוי בכמה זמן יש לכם ומה גיל הילדים וכושר הריכוז שלהם. לילדים קטנים נעדיף מספר פעילויות שונות וקצרות יחסית, ולילדים גדולים יותר, יתאימו פעילויות ארוכות.
יום הולדת דינוזאורים – פעילות / הפעלה:
1. תוכלו להזמין טירה מתנפחת בצורת דינוזאור, אשר תספק לילידם פעילות רצופה של כחצי שעה, ואפשר יהיה שוב לחזור ולהעסיק בה את הילדים, כאשר תסיימו את המשחקים והיצירות שתכננתם, אם יישאר לכם זמן. שימו לב למספר הילדים וגילם, ייתכן ומתנפח אחד לא יספיק לכם. ישנם מבצעים רבים של השכרת שני מתנפחים ב 500 שקל, וזה יכול להיות פתרון מעולה.
2. חפש את המטמון דינוזאורים, או כל משחק חיפוש / מעקב / סימני דרך אחר, בסגנון דינוזאורים.
פעילות זו יכולה להיות קצרה, כרבע שעה, או ארוכה מאור לאורך כל יום ההולדת. למשל, פעילות ארוכה: המשחק יכול להיות סיפור המסגרת של המסיבה כולה, ובמהלכו תהיינה משימות, משחקים, יצירות וכולי. או: פעילות החיפוש תהיה תחנת הפעלה אחת העומדת בפני עצמה.
הנה כמה רעיונות להפעלה למסיבת יום הולדת דינוזאורים:
בעקבות העקבות: טיול בעקבות העקבות. מכינים ומחביאים מראש בגינה עקבות של דינוזאורים, הילדים ילכו בעקבות העקבות ובכל פעם שיגיעו לסימן של דינוזאור, יעצרו ויחפשו את הדינוזאור המוחבא. הדינוזאור המוחבא יהיה דינוזאור פלסטיק בגודל בינוני, ואפשר להחביאו בשיחים, על העץ, לפי גיל הילדים. אל הדינוזאור, הצמידו משימה. למשל, משחק כלשהו (בינגו דינוזאורים) יצירה כלשהי (דינוזאורים מבצק), הפעלה או משחק (לחפש בספר דינוזאורים את שם הדינוזאור שמצאתם) ועוד. בסוף המסלול יחכה לילדים מטמון, אוצר כלשהו, למשל: קופסת קרטון מקושטת מלאה ממתקים או פרסי יום הולדת.
בעקבות העקבות בקטן: אם אתם רוצים שהפעלה זו תהיה אחת מני רבות, הכינו עקבות נייר וסדרו אותם במסלול קצר בגינה. הילדים ילכו בעקבות העקבות עד שיגיעו לשטח שבו יצטרכו לחפש דינוזאורים מוחבאים באזור. החביאו מראש דינוזאורים קטנים מפלסטיק (להשיג בחנויות צעצועים), והילדים יצטרכו למצוא את כל הדינוזאורים המוחבאים. כדי להפוך את המשחק למעניין יותר, אפשר לתת לילדים זכוכית מגדלת או מצפן.
3. הפעלה: הכנת הר געש. זו פעילות מדעית, קלילה, מפתיעה, כיפית ומקסימה לכל יום הולדת, ומתאימה מאוד ליום הולדת דינוזאורים. אפשר לספר סיפור קצר (שלוש ארבע דקות) על התפרצות הרי געש, או להקריא קטע או להראות תמונות מספר של דינוזאורים שיש לילדים בבית. לאחר מכן, נותנים לילד יום ההולדת להוסיף את הסודה לשתייה, ולגרום להתפרצות הגעשית. ראו איך להכין הר געש.  
יום הולדת דינוזאורים – משחקים: משחקים ליום הולדת דינוזאורים קל מאוד להכין, למעשה כל משחק יכול להפוך למשחק בסגנון דינוזאורים, למשל:
1. בינגו דינוזאורים עם תמונות או מדבקות
2. משחק להדביק זנב לחמור, רק שבמקום להשתמש בפוסטר של חמור, משתמשים בתמונה של דינוזאור. כל ילד בתורו יכסה את עיניו בכיסוי עיניים וינסה להצמיד זנב מבד (או כל חומר אחר), לתמונה של דינוזאור.
3. קפיצה על עקבות דינוזאורים: מפזרים "עקבות" של דינוזאורים שגזרתם מקרטון או מסול, הילדים צריכים לעבור במסלול מצד אחד לשני, על גבי העקבות בלבד. לילדים גדולים: הילדים צריכים לעבור על גבי עקבות דינוזאורים באופן הבא: כל ילד מקבל שתי עקבות דינוזאורים. הילד יעמוד על קרטון אחד, ויניח לפניו את הקרטון השני, יקפוץ אליו, ייקח את הקרטון שהשאיר מאחוריו, יניח לפניו וחוזר חלילה.
4. חציית נהר דינוזאורים: משחק מאוד כיפי, ילדים קטנים מאוד נהנים ממנו, וירצו כמה סיבובים. קונים מפה חד פעמית ארוכה (מספר מטרים) בצע תכלת או כחול. מפות חד פעמיות ניתן לקנות בגליל לפי מטר. אם לא מצאתם כזו, פשוט קנו כמה מפות חד פעמיות כחולות, והדביקו אותן זו לזו ליצירת רצועה ארוכה בצבע תכלת. כמה אפשרויות למשחק חציית נהר דינוזאורים:
א. שני מבוגרים מחזיקים ב"נהר" משני קצותיו, מנערים אותו כמו נהר סוער, והילדים עוברים מתחתיו לצלילי מוסיקה. זה נשמע פשוט, וזה אכן פשוט, והילדים נהנים מההשתוללות הזו עד מאוד.
ב. על רצועת הנהר מדביקים תמונות של עקבות דינוזאורים והילדים צריכים לעבור בנהר על גבי העקבות בלבד.
ג. מדביקים על הנהר תמונות של עקבות ולצדן תמונות של דינוזאורים צבעוניים, באמצעות דבק סלוטייפ, רק מצד אחד, כלומר צד אחד של התמונה רופף. מדביקים תמונות דינוזאורים כמספר הילדים כפול שלוש-ארבע. כל ילד בתורו צריך לעבור בנהר על גבי העקבות ולאסוף תוך כדי, שלושה דינוזאורים.
5. מרוץ שליחים, כאשר במקום מקל משתמשים בבובה של דינוזאור.
יום הולדת דינוזאורים- יצירה: פעילויות יצריה ליום הולדת דינוזאורים, בחרו את הפעילויות המתאימות לכם לפי גיל, מספר המשתתפים ומקום המסיבה:
1. לילדים גדולים: הכנת ביצי דינוזאור מגבס: פעילות קצת מלכלכת, אבל שום דבר שלא נשטף במים. למרות זאת, גם אם עורכים את הפעילות בחוץ, צריך לפרוס מפות חד פעמיות/ניילון/מחצלת/עיתונים, כדי לא לכלכלך את הדשא או החצר. למי שממש מתעקש להישמר מבלגן, יכול לצייד את הילדים בסינרים (או סינרים הום-מייד, כלומר שקיות זבל שגוזרים בהם פתחים לראש והידיים.
מכינים גבס (קנו כמה שקיות גבס בחנויות יצירה או צעצועים, קילו גבס עולה כ 10 שקלים), על ידי ערבוב האבקה עם מים. צריך גם: בלונים שניפחתם וקשרתם מראש, לגודל קטן יחסית (כמו גודל של ביצה גדולה), עיתונים וכמובן דינוזאורים קטנים מפלסטיק כמספר הילדים פלוס קצת.
איך מכינים ביצי דינוזאורים? מורחים את הבלון המנופח מעט, בקצת גבס, מעליו מניחים פיסות קטנות של עיתון ומורחים עוד גבס. עוד כמה פיסות של עיתון ושוב שכבה דקה של גבס. מתקבלת ביצה עבה וגדולה (יותר גדולה מהבלון המקורי שאיתו התחלנו את העבודה), לבנה, כמו ביצת דינוזאור. מחכים כחצי שעה לייבוש. עשו ניסיון בבית, כדי לוודא את זמן הייבוש של העיסה שאתם מכינים, כי כל אחד מכין אותה קצת אחרת. בזמן הייבוש, מכינים יצירות אחרות או משחקים משחק. לאחר ייבוש הביצים מהגבס, מבוגר יגזור את קצה הבלון הקשור ויוציא את הבלון מביצת הגבס. הילדים יכניסו בזהירות דינוזאור מפלסטיק לביצה, יסגרו אותה בחתיכה של עיתון מקופל טבולה בגבס ויניחו לייבוש. לאחר הייבוש, הילדים יכולים (בזמן יום ההולדת או בבית), לקלף את הביצה (היא נשברת בידיים די בקלות) ולהוציא את הדינוזאור.
אפשרות אחרת, היא להכניס מראש לכל בלון דינוזאור פלסטיק קטן, לנפח מעט ולקשור, לתת לילדים לגבס את הבלון ובסוף המסיבה כל ילד יקלף ביצה וימצא בה הפתעה, דינוזאור מפלסטיק.
המלצה: כדאי להכין מראש כמה ביצים ספייר, עם דינוזאורים בפנים, למקרה שילדים ישברו את הביצים שהכינו תוך כדי.
2. הכנת דינוזאורים מבצק או פלסטלינה: הכינו כמה עמדות יצירה עם בצק צבעוני, עיניים זזות (ניתן להשיג בחנויות יצירה / ציוד משרדי), אפשר לקנות שבלונות של דינוזאורים לבצק, או לתת לכל ילד להכין יצירה אישית ומקורית משלו ללא שבלונות וצורות מוכנות. ראו: איך להכין בצק משחק לילדים.
3. הכנת מאובנים של דינוזאורים: יצירה מגניבה מאוד, קלה להכנה, שבשבילה צריך: מעט בצק משחק, גבס, דינוזאורים מפלסטיק. אופן ההכנה: נותנים לכל ילד כדור בצק ודינוזאור מפלסטיק. כל ילד מטביע את צורת הדינוזאור בבצק.
לאחר הצורה הוטבעה בבצק, הילדים שופכים על הבצק עיסת גבס לבן. מחכים לייבוש. לאחר הייבוש מוציאים בזהירות את הגבס – והרי מאובן דינוזאורים מרשים!
4. לקטנים: צביעת דפי צביעה של דינוזאורים.
5. לקטנים וגדולים: קישוט מגנטים של דינוזאורים. לצורך הכנת יצירה זו, מכינים מגנטים כמספר הילדים. זה למעשה מאוד קל: מורידים מהמקרר את כל המגנטים של כל הפרסומות שאי פעם קיבלתם. יופי, זה יספיק.
כעת מדפיסים תמונות של דינוזאורים בשחור לבן. מדביקים תמונת דינוזאור על במגנט, על הצד המצויר (כלומר, על הצד של הפרסומת, לא על הצד השחור של המגנט). מחלקים לילדים מגנטים של דינוזאורים בשחור לבן וצבעים או טושים, והם יצבעו ויקשטו בעצמם מגנט דינוזאור.
6. הכנת צמידים מ "מאובנים של דינוזאורים", כלומר צדפים מעניינים.
יום הולדת דינוזאורים – כיבוד  או ממתקים: חנויות הממתקים מלאות סוכריות צבעוניות שיכולות לשמש אותנו כסוכריות דינוזאורים במיוחד ליום הולדת ארכיאולוגי שכזה. למשל: סוכריות בצורת ביצה, סוכריות גומי בצורת לטאות, שוקולד בצורת צדפים ושבלולים וכדומה.
יום הולדת דינוזאורים – הפתעות, פרסים ושקיות: הפתעות או פרסים ליום הולדת דינוזאורים אפשר לחלק תוך כדי המסיבה, בסיום משחק, למשל, או בסוף יום ההולדת כמו שמקובל. הפתעות רבות כבר יש בידי הילדים, אם הם הכינו יצירות, למשל: ביצי דינוזאורים, דינוזאורים מפלסטיק או מגנטים של דינוזאורים. אם לא, או אם אתם רוצים לתת משהו בנוסף, הנה כמה רעיונות לחלוקת פרסים והפתעות ליום הולדת דינוזאורים:
1. מחקים בצורת דינוזאורים, ישנם לא מעט כאלה בחנויות הצעצועים וההפתעות
2. זכוכית מגדלת, חובה לכל ארכיאולוג
3. ערכות חפירה קטנות שהילדים כה משוגעים עליהן. עולות כ 5-10 שקלים, ובשל מחירן אינן מתאימות לימי הולדת מרובי משתתפים. מדובר בקופסא קטנה שבה מלבן אבן ואת חפירה זעיר. הילד חופר באבן, שמתפוררת בקלות יחסית, עד שהוא מוצא בה דינוזאור.
4. ביצי דינוזאור גדל: ביצים ששמים במים למשך יום יומיים. לאחר כמה שעות הביצה נמסה ומתפוררת ונשאר דינוזאור גומי/ספוג קטן, שהולך וגדל ככל שהוא סופג מים. כעבור מים כבר גדל לכם בכלי דינוזאור די גדול
5. מדבקות דינוזאור. אפשר לחלק גם מדבקות יחידות מתוך סט, בתור זכייה בפרס לאחר משחקים ביום ההולדת, פרסי ניחומים וכדומה.
מסיבת יום הולדת דינוזאורים בהכנה עצמית מצריכה השקעה מראש, אבל אתם יכולים להקל עליכם את ההכנות הצורה ניכרת, אם תבחרו בפעילות אחת מתמשכת או ארוכה יחסית, כמו הזמנת מתנפחים בצורת דינוזאורים, מספר עבודות יצירה, חפש את המטמון וכדומה. ההשקעה בהחלט משתלמת כשתראו ילד אחד קטן ושמח, לנוכח הוריו שהכינו עבורו משהו במו ידיהם.
חיזרו לעוד המון רעיונות למסיבות יום הולדת!

יום ראשון, 10 ביולי 2011

הכנת הר געש ביתי, איך להכין הר געש מתפרץ?

הכנת הר געש ביתי מתפרץ, היא אחת הפעילויות המעולות ביותר שאפשר להכין לכל יום הולדת. כמעט בכל נושא, הכנת הר געש מתרץ יכולה להשתלב באופן נפלא.
למשל, במסגרת מסיבת יום הולדת מדעים, יום הולדת דינוזאורים, יום הולדת חיות, פיות, אגדות, יום הולדת הישרדות, יום הולדת טבע ועוד נושאים רבים וטובים.
הסיבה שבעיני הכנת הר געש ביתי היא הפעלה מדליקה במיוחד למסיבת יום הולדת, היא שהילדים פשוט מתלהבים ממנה בצורה שלא תתואר, כל פעם מחדש.
מי שמעולם לא ערך ניסוי של התפרצות הר געש בבית, משתאה לנוכח הפלא הזה, וילדים שכבר מכירים את הניסוי, כבר לא יכולים לחכות לראות אותו מתפרץ.
אם תשאלו אותי, סוד הכנת הר געש מוצלח, טמון בכלל בעיצובו ובסיפור שמסופר סביב ההפעלה הזו. אז עוד נגיע לכך.
הפרטים הטכניים אינם מסובכים כלל ועיקר. תמצאו מתכונים שונים ודרכים שונות להכנת הר געש. יש שמכינים עם מרכיבים חומציים מסוימים ומרכיבים בסיסיים מסוגים שונים, ויש כאלה שאפילו משחקים עם הכמויות והמידות, או מוסיפים מרכיבים נוספים לחגיגת הר געש למסיבה.
אבל העיקרון דומה בכולם, דרוש לכם חומץ כלשהו וחומר בסיסי כלשהו, כמו אבקת סודה לשתייה.
יש כאלו שלצורך הכנת הר געש משתמשים באבקת אפייה, אשר בכילה באופן יבש מרכיב בסיסי וחומצי.
אני אפרסם כאן את המתכון שלי, הכנת הר געש מתפרץ.
שימו לב, ניתן להכין גם הר געש מבעבע, בשיטה מעט שונה, אבל בעיקרון דומה. בשיטה זו, הר געש לא מתפרץ בבת אחת, אלא מבעבע לאיטו. גם נחמד. אפשר לנסות את שני הניסויים, אם אתם עורכים יום הולדת מדעים, אפשר לנסות את שניהם.
אין להכין הר געש ביתי?
הכנת הר געש מתפרץ – חומרים:
¾ כוס חומץ
אבקת סודה לשתייה
צבע מאכל אדום
אבקת כביסה (לא חובה, אפשרי)
בקבוק מים חד פעמי קטן
גבס ומים
עיתונים
משטח עבודה
צבע גואש חום
תוספות אפשריות לקישוט: עלים אמיתיים, יבשים או ירוקים, או  עלים מלאכותיים, חיות פלסטיק, עצי פלסטיק קטנים.
ניסוי הר געש:
על משטח עבודה, מדביקים את בקבוק הפלסטיק, ללא פקק. סביב הבקבוק יוצרים צורת חרוט בעזרת הדבקת עיתונים מראש הבקבוק כלפי קצות משטח העבודה.  ההדבקה לא חייבת להיות מושלמת בשלב זה. מי שמתקשה יכול גם להניח מעל הבקבוק קערת פלסטיק חד פעמית גדולה, אך להשאיר את פתח הבקבוק חשוף. כל מה שיצור צורת חרוט.
על צורת החרוט הבסיסית הזו יוצקים גבס ויוצרים הר גדול סביב הבקבוק. זכרו, פתח הבקבוק נשאר חשוף כל הזמן!
הר געש אימתני זה חייב להתייבש בטרם נצבע אותו. לאחר הייבוש, צבעו את הר הגעש במכחול, עם צבע גואש חום. הצביעה לא חייבת להיות מושלמת, אפשר שיישאר קצת לבן (מהגבס) מבצבץ.
כעת ניתן להדביק על הר הגעש עלים יבשים, עלי ירוקים, עלים מלאכותיים, ולהציב למרגלות הר הגעש חיות פלסטיק קטנות או עצי פלסטיק, "נהר" קטן או אגם קטן (ניתן להכין מג'לי כחול או ירוק תחום בכמה אבני חצץ קטנות) וכל מה שמתאים לכם לקישוט הר געש.
אל פתח הבקבוק שופכים רבע כוס מים, רבע כוס חומץ, מוסיפים צבע מאכל אדום כדי שההתפרצות תיראה כמו לבה אמיתית.
על שלב אבקת הכביסה אפשר לוותר לחלוטין, אבל מי שרוצה לראות יותר בועות, יכול להוסיף ממש לפני ההפעלה, כפית אבקת כביסה או נוזל סבון כלים.
כשרוצים להראות התפרצות הר געש, נותנים לילד יום ההולדת להוסיף כפית אבקת סודה לשתייה לתוך "לוע" ההר (אל תוך הבקבוק) וצופים בהתפרצות בהתלהבות רבה. ניתן לחזור על הניסוי כמה פעמים, ואם נשפכו כל מים, להוסיף תערובת של מים וחומץ, וקצת צבע מאכל.
עד כאן המתכון שלי ליצירת הר געש.
אם אתם רוצים להכין הר געש ביתי לצורך מסיבה, יום הולדת או הפעלה משמחת כלשהי, אני אוהבת לספר סיפור רקע מתאים. למשל, אם אתם עורכים יום הולדת דינוזאורים, אפשר לספר סיפור על הר הגעש האימתני, כחלק מפעילות, שאחת התחנות בה היא הפעלת ניסוי הר געש.
אם אתם מארגנים יום הולדת בנושא חיות, הילדים יכולים לחפש ולהציל חיות שברחו כתוצאה מההתפרצות הגעשית, אשר תודגם תוך כדי, בניסוי התפרצות הר געש.
חשוב מאוד להכין  לפני המסיבה, ניסוי של הר געש מתפרץ בבית, כדי לוודא שאתם מסתדרים עם המרכיבים ושהר הגעש שלכם יוצא מוצלח, לפני ההופעה האמיתית שלו מול קהל!
הכנת הר געש יכולה להיות קצת מלכלכת, שימו לב, התפרצות הר געש תרטיב את משטח העבודה שלכם, ערכו את הניסוי על גבי מפת ניילון חד פעמית או על הדשא. בהצלחה!
יום הולדת שנה
כל הרעיונות לתכנון מסיבת יום הולדת

יום ראשון, 3 ביולי 2011

יום הולדת שנה - רעיונות בקלי קלות

הכנת יום הולדת לילדים היא משימה מהנה ומשמחת לכל בני הבית. כמובן שמכם, ההורים, היא דורשת אנרגיות מיוחדות, כאלה שאתם שומרים במיוחד לאירועים חד שנתיים שכאלה.
יום הולדת שנה אפשר בהחלט להכין בעצמכם, אין צורך בהפעלות חיצוניות וטררם גדול, הרי יום הולדת שנה מיועד יותר להורים, לתמונות באלבום, וכדי לתת תשומת לב מכובדת לפעוט שלנו, שמגיע לו, בהגיעו לגיל שנה.
יום הולדת שנה הוא יום הולדת ראשון, ועל כן מרגש, מיוחד וכיפי ביותר. לא כדאי לוותר עליו, אבל רצוי ומומלץ לא להשתגע ולהגזים.
רוב המוזמנים והאורחים במסיבת יום הולדת שנה, יהיו מבוגרים, חברים של ההורים או קרובי משפחה.
כדאי להזמין לילד החוגג יום הולדת שנה, כמה חברים בגילו, 2-3 חברים בהחלט יספיקו לחגיגת יום הולדת שנה.
מכיוון שהורים ומבוגרים ייקחו חלק ביום ההולדת, כדאי להכין כיבוד שמתאים להם.
כיבוד ליום הולדת שנה:
כיבוד מתאים ליום הולדת שנה, למבוגרים: כריכים קטנים, טורטיות ממולאות אבוקדו, גבינה, סלט ביצים וכדומה. אבטיח ומלון חתוכים, שתי עוגות, פלטת ירקות. חטיפים כמו צ'יפס וקרקרים.
לילדים אפשר להכין במבה, עוגת שוקולד, קרטיבים קטנים.
הרבו בשתייה, מים והרבה כוסות...
פעילויות, משחקים והפעלות למסיבת יום הולדת שנה: אני אוהבת פעילויות קטנות, כיפיות, פשוטות ומשמחות בגיל הזה. פעילויות שמתאימות לגיל הילדים ואינן מוגזמות.
למשל, דליי חול, כפות ומסננות מסודרות ליד החול או בחצר.
ריקודים במעגל או על הידיים של אמא ואבא, שירים שמחים ומוסיקה.
צעצועים קטנים או פינת משחק קטנה שאפשר להכין בעצמנו, במיוחד למסיבת יום הולדת שנה.
דוגמא להכנת פינת משחק כזו למסיבת יום הולדת שנה:
קחו מיכלים ריקים של מטרנה, סימילאק, וכן את המכסים שלהם.
מחצי המיכלים נכין רעשנים: מלאו אותם במעט שעועית או אורז יבש, עטפו אותם בנייר עטיפה (של מתנו תאו ספרים) צבעוני, כסו בנייר דבק. הכינו כמה רעשנים גדולים כאלה.
עם מחצית השנייה של הכלים נכין צעצועים כיפים ופשוטים, להעסיק את הילדים: עטפו מכילים בנפרד ומכסים בנפרד, בניירות עטיפה צבעוניים וכסו אותם בנייר דבק רחב, כך שלא ייקרעו חתיכות מנייר העטיפה תוך כדי משחק.
סדרו את הכלים והרעשנים שהכנתם על גבי מחצלת, והילדים כבר ייהנו, ישחקו וירעישו בכלים הצבעוניים.
ליד זה אפשר לסדר אוהל כדורים קטן, מלא כדורים או מלא בובות פרווה רכות.
אם יש לכם מנהרת ג'ימבורי קטנה, גם אותה אפשר להציב ליד למשחק.
תוכלו להכין כמה משחקי הפעלה בעזרת מטפחות צבעוניות, מוסיקה ומעגל של הורים וילדים.
עוגת יום הולדת שנה: אפשר להשתמש במוטיב כלשהו שבן השנה החוגג יום הולדת, אוהב במיוחד. למשל, אריה, כלב או כל דבר אחר. להכין עוגה בצורת אריה זה פשוט למדי. מכינים עוגה מלבנית וחותכים מתוכה צורה עגולה עם מעין "כתר, של אריה – בזיגזג. מתקבל ראש של אריה, אותו מצפים בקרם ומקשטים בעדשים לעיניים, עוגית שוקולד לאף, ופה מחייך מסוכריות או מרשמלו חתוך.
הפתעות ופרסים ליום הולדת שנה: כלי חול או ים הם הפתעה מעולה לבני שנה, זה בדיוק הגיל שבו הם יתחילו להתעניין במשחק עם כלי חול וים, דליים, כפות וכולי.
בועות סבון משמחות מאוד פעוטות בגיל הזה, וכן מטפחות או דיסק עם שירי יום הולדת או שירי הפעלה לפעוטות, שהכנתם בעצמכם.
יום הולדת שנה שמח! נתראה בשנה הבאה!
ראו גם: כיצד להכין בצק משחק לילדים וחיזרו לבקר בכל הרעיונות לעריכת יום הולדת מושלם.